ID : 32250205
یک بام و دو هوای مسئولان برای پرورش تیلاپیا؛

صدور مجوز مزارع پرورش تیلاپیا در بافق هنوز اندر خم یک کوچه!


مقاومت‌هایی برای پرورش ماهی تیلاپیا در کشور وجود دارد که باعث شده مجوز پرورش تیلاپیا در بافق یکسال به تعویق بیفتد.

به گزارش یزد رسا به نقل از بافق خبر، خرداد ماه سال 95 بود که مجید مقدم خرازیان مدیرکل دفتر تنوع زیستی حیات وحش محیط زیست کشور گفت: با برنامه ریزی های انجام شده کار پرورش تیلاپیا در10مزرعه به صورت پایلوت در بافق آغاز می شود.
در همان ایام سید مهدی طلایی مقدم فرماندار وقت بافق در جلسه گزارش دهی کارگروه مطالبات مردمی بافق صحه بر این صحبت گذاشت و گفت:مجوز 10 مزرعه پرورش تیلاپیا برای بافق صادر شده است.
وی افزود:صدور مجوز مختص استان یزد و بافق است.


اما یک سال و نیم بعد از اظهارات فوق توسط مسئولین، زاده رحمانی فرماندار جدید بافق از صدور 10 مجوز کارگاه تولید و پرورش ماهی تیلاپیا خبر داد و گفت با شروع پرورش مجدد این گونه ماهی ارزشمند سالانه 200 تن به ظرفیت گوشت ماهی کشور افزوده می شود.
حال جای این سوال دارد که آیا سال 95 مجوزها صادر شده بود یا اینکه در شرف صادر شدن بوده است؟
اگر مجوز ها در سال 95 صادر شده است چرا کار اقتصادی به این مهمی یکسال راکد مانده است و اگر صادر نشده است  چه کسانی مانع صدور این مجوز ها شده اند؟
آیا مردم بافق بازهم باید منتظر بمانند تا مسئول دیگری هم خبر از صدور 10 مجوز پرورش تیلاپیا بدهد یا اینکه اینبار قرار است کار به صورت جدی آغاز شود؟
گفتنی است چند سالی است که در مسیر پروش و تولید ماهی تیلاپیا در مرکز تحقیقات شیلات بافق سنگ اندازی شده است و پرورش این ماهی ارزشمند در بافق را به تعطیلی کشانده است .اما مسئولین شهرستان و متخصصان این مرکز خسته نشده و هنوز در حال پیگیری آغاز پرورش این گونه ماهی ها در بافق هستند.
انتهای پیام/م.د

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.