ID : 38517529
مدیرکل جهادکشاورزی استان یزد:

صنایع تبدیلی خرما در قالب طرح های کوچک بسته بندی اجرا می شود


سجادی پورگفت: در شهرستان بافق کارخانه تولید خوراک دام نداریم و این شهرستان در حوزه دامپروری در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و قرار شد در بحث واگذاری زمین و تسهیلات به آنها کمک شود و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال جاری کارخانه ای که جوابگوی خوراک دام شهرستان باشد به بهره برداری برسد.

به گزارش یزدرسا؛ سید جمال سجادی پور مدیر کل جهادکشاورزی استان یزد از نخیلات، مجتمع گاو شیری و مجتمع پرورش شترمرغ در بافق بازدید کرد.
 
سجادی پور در حاشیه این سفر گفت: بازدیدهایی که انجام شد از نخیلات شهرستان بود که نتایج اصلاح نژاد و ارقامی که اتفاق افتاد و در فصل برداشت نتایج بسیار خوبی داشته است و خرمای رقم کبکاب، پیارم و مضافتی با عملکرد و کار بسیار خوب کشاورزان و دانش خوبی که دارند آینده بسیار خوبی را نوید می دهد.
 
وی در ادامه افزود: در حوزه نخیلات درخواست کمک در صنایع تبدیلی را داشتند که قرار شد در قالب بسته بندی های کوچک درخواست خود را به جهاد کشاورزی شهرستان ارائه کنند تا در استان در قالب واحدهای بسته بندی به کشاورزان کمک شود تا بتوانند سردخانه های کوچک را در کنار آن ایجاد تا خود کشاورز بسته بندی و نگهداری تا بتوانند در موقع مناسب به بازار عرضه کنند.
 
مدیرکل جهاد کشاورزی استان در خصوص مجتمع گاو شیری نیز بیان داشت: این مجتمع در فضای بسیار خوب ساخته و مشکل شبکه برق این مجتمع نیز حل شده و یک سری واحدها در حال ساخت و تعدادی نیز در شرف بهره برداری هستند و اگر کسانی هم هستند که تسهیلات نیاز دارند در قالب سامانه سیتا ثبت نام کنند. بخشی از واحدها نیز منابع بانکی کمبود داشتند که قرار شد در بحث تامین تجهیزات و ماشین آلات خط مکانیزاسیون به آنها کمک شود.
 
سجادی پور به بازدید از کارخانه خوراک دام نیز اشاره و تصریح کرد: در شهرستان بافق کارخانه تولید خوراک دام نداریم و این شهرستان در حوزه دامپروری در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و قرار شد در بحث واگذاری زمین و تسهیلات به آنها کمک شود و امیدواریم بتوانیم کارخانه ای که جوابگوی خوراک دام شهرستان باشد را احداث کنیم.
 
این مقام مسئول اظهار داشت: در موضوع تیلاپیا هم اگرعلاقه مند برای سرمایه گذاری باشند کمک کند به اینکه نتیجه تحقیقات در واحدهای صنعتی بزرگ در شهرستانی که خود در بحث تحقیقات آن موفق بود در بحث اجرا، تولیدو عرضه بتواند نتایج خوبی داشته باشد.
 
مدیرکل جهادکشاورزی استان در خصوص واحد پرورش شترمرغ شهرستان نیز افزود: واحد مجتمع شترمرغ شهرستان یک واحد پرواری است و مشکل زمین دارند که درخواست تغییر کاربری  واحدی را داشتند که با ارائه درخواست متقاضی در کمیسیون مربوطه در استان برسی و مشکل زمین نیز حل شود.
 
سجادی پور در پایان در خصوص کمبود خوراک دام دراستان و شهرستان گفت: در بحث نهاده ها یک سری کمبودها در کشور داریم استان یزد هم شامل می شود سعی کردیم شهرستان بافق چون جمعیت دامی آن بالا نبوده با نگاه مثبت تری نگاه و کمک کردیم. قول هایی در بحث کنجاله سویا داده شده که امیدواریم در هفته های آتی این مشکل برطرف شد، جو وذرت الان نسبت تخصیص سهمیه های آن بهتر شده وتقریبا در هفته ۳ الی ۴ مرتبه تخصیص داریم و به شهرستان ها اعلام می شود.
 
دیدار با امام جمعه و مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی از دیگر برنامه های مدیرکل جهادکشاورزی استان در سفر به بافق بود.



summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.