ID : 30818498
معاون فرماندار يزد خواستار شد

ضرورت بهبود محتواي آموزش پيشگيري از اعتياد


معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد گفت: بايد محتواهاي آموزش پيشگيري از اعتياد متناسب با جامعه هدف و كاربردي ارائه شود.

معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد بر لزوم آگاه‌سازي دانش‌آموزان نسبت به اعتياد و پيامدهاي سوء ناشي از آن تاكيد كرد و گفت: بايد محتواهاي آموزش پيشگيري از اعتياد متناسب با جامعه هدف و كاربردي ارائه شود.

به گزارش یزدرسا، جلسه شوراي فرعي مبارزه با مواد مخدر شهرستان يزد به رياست معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري و مسئولين دستگاه هاي اجرايي عضو اين شورا تشكيل شد.

محمد علي جعفري در اين جلسه با بيان اينكه مطابق با دستور العمل ها،  جلسات شوراي مبارزه با مواد مخدر در سطح شهرستان ها بايد به صورت ماهانه برگزار شود افزود: در چند ماه اخير اتاق فكري در اين راستا در سطح شهرستان راه اندازي شده تا به منظور دستيبابي به نتايج بهتر نسبت به گذشته دستوركار و نظرات خود را ارائه نمايد.

معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد با مهم دانستن بحث پيشگيري در تمامي حوزه ها به ويژه پديده اعتياد اظهار داشت: در دو سال گذشته رويكرد شوراي فرعي مبارزه با مواد مخدر شهرستان يزد مبتني بر پيشگيري بوده در اين زمينه نقشه راه پيشگيري از اعتياد در سطح شهرستان تهيه و در آن شرح وظايف كليه دستگاه هاي اجرايي ذكر شده است.

وي با اشاره به اينكه در آينده نيز موضوع پيشگيري و آموزش در اولويت اين شورا مي باشد تصريح كرد: بايد نقاط قوت و ضعف طرح هاي پيشگيرانه در اين حوزه شناسايي و نسبت به رفع و يا تقويت آنها اقدام نمود.

جعفري با تأكيد بر ضرورت ارتقاء آگاهي نسل جوان  خاطرنشان كرد: جامعه فرهنگیان و انجمن اولیاء و مربیان می توانند با آگاهی بخشی دانش آموزان و خانواده های آنان در پیشگیری ار شیوع این پدیده شوم، نقش بسزایی داشته باشند.

وي خواستار بهبود محتواي آموزش پيشگيري از اعتياد شد و تصريح كرد: بايد محتواي پيشگيري از اين پديده تهيه تا پس از موافقت شوراي آموزش و پرورش شهرستان به صورت پايلوت در برخي از مدارس اجرا شود تا پس از بررسي نتايج به صورت عمومي در مدارس اجرايي شود.

معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد در پايان ابراز داشت: آموزش های پیشگیری از اعتیاد باید مبتنی بر نیازهای جامعه هدف ارائه گردد در غیر اینصورت این آموزش ها نتيجه مورد انتظار نخواهد داشت.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.