ID : 38216392
امام جمعه موقت بهاباد تاکید کرد

ضرورت توجه بیشتر به محرومین در دهه ولایت


حجت الاسلام اخوان بهابادی گفت: رسیدگی به فقرا و اطعام نیازمندان باید بیشتر در دستور کار مسلمانان در دهه امامت و ولایت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار یزدرسا از بهاباد؛ همزمان با سراسر کشور نماز وحدت بخش عید سعید قربان امروز جمعه به امامت حجت الاسلام محمد علی اخوان بهابادی و با حضور اقشار مختلف مردم ولایی  و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

امام جمعه موقت بهاباد  روز جمعه درخطبه های نماز عید سعید قربان با تبریک این عید بزرگ به همه مسلمانان جهان وملت ایران اظهارداشت :عید قربان عید تعبد وبندگی وتسلیم ورضا  ونزدیکی دربرابر خداوند متعال است واین عید یادگار مسلمانان است.

رئیس حوزه علمیه بهاباد با بیان اینکه اعیاد رسمی زیادی دردین مبین اسلام وجود دارد افزود : در دین مبین اسلام عیدهای بزرگی از جمله عید قربان و عید غدیر وجود دارد که هردو یکی ازمهمترین اعیاد بزرگ اسلامی است وموردتوجه مردم است.

وی تصریح کرد : قرباني كردن، نمادي براي تسليم است، يعني همانگونه كه گوسفند را براي رضاي خدا ذبح مي كنيم بايد هواهاي نفساني و اميال شيطاني خود را نيز ذبح كرده و از خود دور كنيم.

امام جمعه موقت بهاباد با بیان اینکه حرکت ارزشمند حضرت ابراهیم (ع) تعظیم دربرابر پروردگار متعال وگذشتن ازهستی خویش بود، اضافه کرد: قربانی کردن نفس در راستای رسیدن به تقرب الهی، امری بسیار مهم و سرنوشت ساز است و باید همه ما در این مسیر حرکت کنیم.

امام جمعه موقت بهاباد با تبریک آغاز دهه امامت و ولایت و فرا رسیدن عید غدیرخم تصریح کرد: رسیدگی به مساکین، مستضعفان و فقرا و اطعام نیازمندان باید در دستور کار مسلمانان در دهه امامت و ولایت بیشتر قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اصول اساسی اسلام اصل امامت وولایت است افزود : دهه ولایت فرصت مناسبی برای تبیین مبانی امامت و ولایت در جامعه است و این دهه جریانی الهی است که با عید قربان به‌عنوان مظهر عبودیت آغاز و با عید غدیر به‌عنوان خاستگاه و تجلی‌گاه امامت و ولایت به کمال می‌رسد.

اخوان بهابادی افزود: بزرگداشت غدیر نباید تنها به دهه امامت و ولایت ختم شود؛ بلکه باید همواره گرامی داشته شود و این دهه فرصت مغتنمی برای تبیین و ترویج بیشتر مبانی مسئله امامت و ولایت در جامعه است.

انتهای پیام /




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.