ID : 17125489
رییس اداره بهزیستی مهریز تاکید کرد

ضرورت مناسب سازی فضای شهری برای تسهیل تردد معلولان


رییس اداره بهزیستی مهریز گفت: مناسب سازی فضای شهر برای تردد و انجام امور اولیه برای معلولان باید توسط مسئولان جدی گرفته شود.

به گزارش یزدرسا، علیرضا علیزاده به مناسبت روز جهانی معلولان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مناسب سازی فضای شهر برای تردد و انجام امور اولیه برای معلولان باید توسط مسئولان جدی گرفته شود .

وی ادامه داد: کمیته مناسب سازی معابر شهری با همکاری فرمانداری و سایر اعضا در این شهرستان تشکیل می شود که امیدواریم با جدیت مصوبات آن برای خدمت به معلولان اجرایی شود .

رییس اداره بهزیستی مهریز گفت: مسکن و اشتغال از دیگر مشکلات معلولان است که باید مسئولان در بخش های مختلف با همکاری خیرین نسبت به رفع آنها اقدام کنند .

علیزاده خاطر نشان کرد: هم اکنون یک هزار و 230 معلول در مهریز در اداراه بهزیستی دارای پرونده هستند و 400 نفر آنها مستمری دریافت می کنند .

این مسئول گفت: در این شهرستان 11 مرکز برای ارائه خدمات مختلف به معلولان بصورت خصوصی و دولتی فعال هستند که طبق مقررات وظایف خود را انجام می دهند .

علیزاده افزود: دومین مرکز مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج بعد از میبد در شهرستان مهریز تشکیل شده که در سالجاری 400 مورد غربالگری ژنتیک صورت گرفته و همچنین 400 مورد مشاوره رایگاه به زوج های جوان ارائه شده است .

رییس اداره بهزیستی شهرستان مهریز خاطر نشان کرد: اکثریت معلولیت ها در مهریز بخاطر مسائل مادر زادی است و بعد از آن مربوط به حوادث مختلف است .

علیزاده گفت: پیگیری از معلولیت ها با برنامه های مشاوره و آموزشی جزو اولویت های این اداره در طول سال با همکاری مردم و مسئولان است .




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.