ID : 8937367
تابش در تذکر شفاهی:

ضرورت کاهش تعرفه برق مناطق گرمسیری شهرستان‌ های استان یزد/ آمارهای هشداردهنده از استان یزد


نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی از وزارت نیرو درخواست کرد تا کاهش برق مناطق گرمسیری شهرستان های استان یزد را در اولویت قرا ر دهد.

به گزارش یزد رسا، محمدرضا تابش در نشست علنی امروز (یکشنبه 27 مهر) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی افزود: آئین و مذهب کشورمان شایسته نیست با زیر پا گذاشتن نهادهای اخلاقی نه تنها منتقدان بلکه سرمایه های ملی در تریبون‌های رسمی به هر موضوعی متهم شود و امکان دفاع از خود را نداشته باشد. لذا از صدا و سیما به عنوان رسانه ملی انتظار است تا گامی جهت اخلاق اسلامی بردارد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمبود آب در استان یزد جدی است یادآور شد: اگر روزی جریان آب انتقالی قطع شود شهرهای این استان دچار بحران می‌شوند لذا از وزیر نیرو و معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور استدعا دارم نسبت به تسریع در اجرای خط انتقال آب از بهشت آباد به استان یزد و تامین اعتبارات لازم را به کار گیرند.

این نماینده مردم در مجلس نهم یادآور شد: استان یزد با تولید 6 میلیارد و 200 میلیون کیلووات ساعت برق در سال 92 تقریبا جوابگوی مصرف خویش است و با توجه به اینکه 67.5 برق در صنعت کاربرد دارد دولت از آن می تواند درآمد خوبی کسب کند لذا از دولت و وزارت نیرو درخواست دارم بنا به اقدامات آماری و علمی انجام شده نسبت به کاهش تعرفه برق مناطق گرمسیری شهرستان های استان یزد اقدامات لازم را به کار گیرد.

تابش با ارائه آمارهای هشداردهنده از استان یزد گفت: 30 درصد مردم استان یزد دیابت شناخته شده دارند و یا اینکه درآستانه ابتلا به این بیماری هستند. همچنین زنان استان از نظر ابتلا به انواع سرطان‌ها در رتبه اول کشور و مردان نیز از این نظر در رتبه سوم قرار دارند.

وی ادامه داد: بر این اساس مجموعا 30 درصد جوانان این استان به مصرف مواد دخانی سیگار و قلیان مبتلا و 40 درصد مرگ ها ناشی از امراض قلبی و عروقی است که این آمارها نقش آفرینی استان یزد را در عرصه های مختلف تهدید می‌کند لذا از استانداری و ادارات ذیربط در استان یزد تقاضا رفع این مشکلات را دارم.

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.