ID : 7504718
جوکار در نشست بررسی مشکلات کلان شهرستان تفت:

طرحی در رابطه با حوزه‌های انتخابیه استان یزد به بار ننشسته/ تفت بار جمعیتی استان را تحمل می‌کند


نماینده کفیل مردم تفت و میبد در نشست بررسی مشکلات کلان شهرستان تفت گفت: بحث حوزه‌های انتخابیه در مجلس بر مبنای عوامل جغرافیایی، سیاسی و جمعیتی به‌طور جد موردبحث و نظر قرار گرفت و این موضوع را دنبال کردیم و به طرح‌های مختلفی رسیدیم ولی هنوز هیچ‌کدام به بار ننشسته است و من هم قول نمی‌دهم که چیزی تصویب شود.

به گزارش یزد رسا به نقل از صبح تفت، جلسه بررسی مشکلات کلان شهرستان تفت صبح امروز به دعوت فرماندار تفت با حضور نماینده معین مردم تفت و میبد، مدیران کل آب و فاضلاب روستایی، آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب شهری، شرکت گاز، شورای شهر و روسای ادارات شهرستان تفت برگزار شد.

نماینده کفیل مردم تفت و میبد در این نشست با بیان اینکه شهرستان تفت دارای گستردگی و پراکندگی جغرافیایی است، گفت: این شهرستان به لحاظ وسعت، پراکندگی و تحمل بار جمعیتی استان در ایام تعطیلات، نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر از سوی استان است.

محمد صالح جوکار اضافه کرد: نمادی از توجه دولت و نظام بر یک منطقه می‌تواند در قالب مصداق اعتبارات تبلور یابد که امیدواریم با توجه بیشتر به این شهرستان در راستای کاهش مشکلات آن گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها و امکانات در استان به‌طور مناسبی تقسیم‌نشده است، گفت:  این تقسیم ناعادلانه باعث شده است تا جمعیت از شهرستان‌ها به سمت مرکز استان مهاجرت کند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس بابیان اینکه توسعه همه‌جانبه و پایدار برای استان یزد ضروری است؛ صرفه‌جویی، بهره‌وری و نظارت را از ارکان مهم توسعه فراگیر، پایدار و همه‌جانبه ذکر کرد و از مسئولان استان و شهرستان خواست تا با رعایت این اصول علی‌الخصوص با نظارت دقیق بر پروژه‌های اجرایی و تعهد شرعی در این راستا رضایت خاطر مردم، امنیت ، آسایش و رفاه آن‌ها را فراهم آورده تا در آینده با مشکلات امروز مواجه نشوند.

وی به مشکلات آب شهرستان تفت را یادآور شد و گفت: مشکل آب نه‌تنها برای این شهرستان بلکه معضلی برای کشورهای منطقه و حتی دنیا شده است به‌گونه‌ای که متوسط بارندگی در کشور 800 میلی‌متر است درحالی‌که این آمار در استان زیر 100 است و این یعنی فاجعه برای یزد.

رییس مجمع نمایندگان استان از مصمم بودن دولت برای حل مشکل آب استان خبر داد و گفت: تخصیص 550 میلیون مترمکعب از آب خلیج‌فارس به یزد دلیلی بر این مدعا است که با این تخصیص و تخصیص 250 میلیون مترمکعبی دولت قبل، مشکل آب استان به‌طور کامل حل می‌شود.

جوکار به حوزه‌های انتخابیه استان نیز اشاره کرد و گفت: بحث حوزه‌های انتخابیه در مجلس بر مبنای عوامل جغرافیایی، سیاسی و جمعیتی به‌طور جد مورد بحث و نظر قرار گرفت و این موضوع را دنبال کردیم و به طرح‌های مختلفی رسیدیم ولی هنوز هیچ‌کدام به بار ننشسته است و من هم قول نمی‌دهم که چیزی تصویب شود.

وی افزود: در استان یزد علاوه برافزایش نماینده، تغییرات حوزه انتخابیه را به علت نا عدالتی داریم و این موضوع کار را دوچندان سخت کرده است و من بعید می‌دانم این طرح به‌سلامت وارد مجلس و از آن خارج شود ولی امیدواریم فضایی ایجاد شود که بتوانیم عدالت در حوزه‌های انتخابیه را برگردانیم.

در پایان این نشست هر یک از مدیران دستگاه‌های اجرایی به بیان نظرات و پیشنهاد‌ها خود پرداختند.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.