ID : 32645053
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد:

طرح «سه‌شنبه گردی دانش‌آموزی» در ابرکوه اجرا می‌شود


سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد گفت: این طرح با توجه به ظرفیت‌های هر شهرستان و برحسب اولویت در آن شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارش یزد رسا، محمدرضا نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در یزد، با اشاره به اینکه روزهای سه‌شنبه هر هفته طرح بازدید دانش آموزان از نقاط تاریخی و میراث فرهنگی شهرستان یزد بازدید می‌کنند، اظهار کرد: تاکنون 12 مدرسه شهرستان یزد در 7 مرحله این طرح را اجرا کرده‌اند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد، خاطر نشان کرد: این دانش آموزان از ساعت 8 صبح ابتدا وارد خیابان مسجد جامع می‌شوند و سپس کوچه و محله‌ها را بازدید می‌کنند و در کتابخانه وزیری نیز با بسیاری از مکان‌ها و مفاخر استان آشنا و نزدیک‌های ساعت 11 به خانه‌ی حیران می‌رسند که در آن مجموعه کارگاه‌های صنایع‌دستی استان به صورت زنده کار می‌شود.

وی ادامه داد: با کارگاه‌های صنایع‌دستی آشنا می‌شوند و مفاهیم گردشگری پایدار توسط معلمان به دانش آموزان ارائه می‌شود و بعد از آن به سمت زندان اسکندر می‌روند تا با این ساختمان نیز آشنا شوند.

نصیری با اشاره به اینکه طرح منحصر به 12 مدرسه شهرستان نیست، گفت: امیدواریم با اجرای هر چه‌ بهتر این طرح بتوانیم با برنامه‌ریزی آموزش و پرورش تمامی مدارس را به این مناطق تاریخی برده و آن‌ها نیز با ابنیه‌ و مفاخر یزد آشنایی لازم را پیدا کنند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد با بیان اینکه شهرستان‌هایی که بافت تاریخی طرح سه‌شنبه گردی دانش‌آموزی در آنجا انجام می‌شود، تصریح کرد: شهرستان‌هایی مثل اردکان، میبد و ابرکوه که ظرفیت گردشگری و ابنیه تاریخی بسیاری دارند در اولویت هستند که در شهرستان اردکان آغاز شده و شهرستان‌های دیگر نیز با توجه به ظرفیتی که دارند در آینده نزدیک انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ک




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.