ID : 39745735
فرماندار بافق:

طرح مدیریت هوشمند پیشگیری از کرونا در بافق آغاز شد


طلائی مقدم فرماندار بافق از اجرای طرح مدیریت هوشمند پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان خبرداد و گفت: در این ارتباط ورود تمامی کارمندانی که واکسن تزریق نکردند به محل کار و نیز ارایه خدمت بدون کارت مربوطه به ارباب رجوع در اداره های دولتی و شرکت‌های معدنی ممنوع است.

به گزارش یزدرسا، سیدمهدی طلائی مقدم در نشست اعضای ستاد مقابله با کرونای شهرستان بافق، گفت: اجرای این طرح در بستر سامانه امید به صورت رسمی از امروز( چهارشنبه) آغاز و بخش‌نامه چگونگی اجرای آن به تمامی مدیران دستگاه‌ها و نهادهای منطقه ابلاغ شد و همه ملزم به رعایت آن هستند، چنانجه ارباب رجوعی بدون کارت واکسن یا برگه آزمایش منفی کرونا به اداره ای مراجعه کرد از دریافت خدمات محروم می شود.

رییس ستاد مبارزه با کرونا شهرستان بافق با بیان اینکه تصمیم گرفته شد جلوی ورود کارکنان واکسن نزده به واحدهای صنعتی و معدنی گرفته شود ،تاکید کرد: مطابق این طرح، کارکنان تمامی دستگاه‌های اجرایی خدمت دهنده و خدمت گیرنده موظف هستند کارت واکسن یا آزمایش پی .سی .آر (p.c.r)  خود را ارایه دهند.

به گفته طلائی مقدم کارمندان اداره ها باید ضمن تکریم ارباب رجوع ، متقاضیان دریافت خدمات را که واکسن نزدند با ملاطفت و مهربانی، با بیان مزایا و ایجاد ایمنی واکسن، آنها را با تشویق به مرکز تزریق واکسن راهنمایی کنند.

فرماندار بافق با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن علیه کرونا حق الناس است، افزود: مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان باید همچون گذشته برای آگاهی بخشی و ترغیب و تشویق بیشتر مردم به استقبال از طرح واکسیناسیون همگانی تلاش و از راهکارها و ایده‌های مختلف استفاده کند.

این مسئول به نقش رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی برای حفظ سلامت همگانی اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها در اپیدمی( همه گیری) کرونا همراه با مدافعان سلامت در اطلاع‌رسانی علیه بیماری کووید -۱۹ نقش موثری داشتند.

وی از احتمال ورود سویه اُمیکرون و هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره خطر بالای این سویه جدید، لزوم فعال شدن طرح شهید سلیمانی را ضروی دانست و بیان کرد: نیروهای بسیجی بهترین ظرفیت برای تداوم اجرای طرح واکسیناسیون همگانی علیه این بیماری هستند که شبکه بهداشت باید از این ظرفیت‌ها استفاده کند.

رییس ستاد مبارزه با کرونای شهرستان بدون ذکر آمار و درصد واکسیناسیون افراد واجد شرایط، اظهار کرد: با وجود اینکه در مدرسه های بافق از لحاظ فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، در میان ۱۱ شهرستان استان یزد در صدر قرار دارد، اما در بحث واکسیناسیون رتبه خوبی نداریم و نیاز به هماهنگی‌های بیشتری برای استقبال شهروندان وجود دارد.

طلائی مقدم افزود: معلمان، معاونان و مدیران هر مدرسه  در این زمینه می‌توانند کمک کننده باشند و تعدادی از آنان واکسن تزریق نکردند، این موضوع  از سوی رییس آموزش و پرورش این شهرستان پیگیری می‌شود./ایرنا

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.