ID : 9651024
یادداشت/ابوالفضل دهقان اشکذری

طرح مشکلات یزد با مشکل سازان نظام!


در نتیجه همین مدارا است که استاندار یزد به خود جرات می دهد که با نادیده گرفتن امر رهبری مبنی بر رعایت خط قرمز نظام با چنین شخصی ملاقات داشته باشد.

یزد رسا به نقل از نسیم صادق، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیداری که هیات دولت به مناسبت هفته دولت با ایشان داشتند، تاکید فرمودند: «مسئله فتنه و فتنه‌گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همان‌گونه که در جلسه‌ی رأی اعتماد خود بر فاصله‌گذاری با آن تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند».

این فصل الخطابی برای همه مسئولینی است که اگر کوچک ترین شبهه ای در خصوص حوادث فتنه 88 و اشخاص مرتبط با آن را در ذهن خود پرورانده اند، بتوانند راه و مشی سیاسی خود را تشخیص داده و در صراط مستقیم نظام حرکت کنند.

بسی جای تاسف است که استانداری، در دولتی که به اسم اعتدال و با رای مردم روی کار آمده در اقدامی نسنجیده- بخوانید ان شاالله بی هدف- با یکی از سران فتنه 88 که هنوز مرزبندی مشخصی با سران فتنه 88 نکرده است، دیدار داشته وآن طور که در سایت روابط عمومی این نهاد دولتی آمده این دیدار را به منظور طرح مسائل و مشکلات استان یزد با رئیس جمهور اسبق کشور جلوه دهد.!

بیان مشکلات با چه کسی؟ خاتمی در نظام فعلی جمهوری اسلامی دارای کدامین جایگاه و قدرت اجرایی است که بتواند در خصوص مشکلات استان یزد راه کار ارائه داده و آن را حل کند؟!

سیدمحمد خاتمی آنقدر آزادانه در محافل و مجالس سیاسی و هنری و... چرخیده و رسانه‌های حامی وی هم آنقدر آزادنه از او تیتر و عکس یک زده‌اند که فراموش کردند رئیس بنیاد باران از متهمان ردیف اول شورش بزرگ سال 88 علیه کشور است.

نظام با همان رافتی که درباره میرحسین موسوی و مهدی کروبی قائل شد و در قبال جرایم متعدد و سنگین شان، تنها به حصر خانگی آنان بسنده کرد، در قبال محمد خاتمی هم نهایت مدارا را به خرج داد و حساب وی را از موسوی و کروبی جدا کرد و اتهامات وی را کمتر از آن دو در نظر گرفت.
 

اما گویا این تسامح موجب فراموشی زیرکانه و شکل گیری توهم متهم نبودن خاتمی شده است.

در نتیجه همین مدارا است که استاندار یزد به خود جرات می دهد که با نادیده گرفتن امر رهبری مبنی بر رعایت خط قرمز نظام با چنین شخصی ملاقات داشته باشد.

چنین افرادی تنها کافی است که نباشند و این خود بزرگ ترین خدمت به مردم کشور است.

به گفته منتقدان، بازگشت آقای خاتمی به صحنه سیاسی پدیده نامتعارفی نیست اما تا زمانی که وی بر همان مواضع افراطی خود در فتنه 88 باشد و از همسویی با دشمنان تابلودار ایران و اتهام‌زنی بزرگ به نظام کوتاه نیاید، تلاش و برنامه‌های سیاسی وی بوی فتنه جدیدی را می‌دهد.

بویژه اینکه بارها به درخواست مسئولان و افکار عمومی برای اعلام برائت از شورش علیه جمهوری اسلامی و همسویی با بیگانگان، در عمل پاسخ منفی داده و حاضر به بی‌اساس خواندن دروغ تقلب نشده است. اما در عین حال تلاش دارد که با کمترین هزینه از زیر بار اتهامات سنگین خود شانه خالی کرده و آرام و بی‌صدا با جایگاه پیش از فتنه 88 برگردد و حتی در قامت یک چهره سیاسی مدعی، به مطالبه گری از نظام بپردازد.

تلاش‌های وی و حامیانش برای رسیدن به این هدف، از چند سال پیش کلید خورده و با عملیات روانی سعی در کمرنگ سازی نقش خاتمی در فتنه و به حاشیه بردن آبروی ریخته نظام دارند،‌ تا شاید با بازسازی پل‌های پشت سرشان که خود خراب کرده‌اند، به قدرت برگردند.
و جز در محافل خصوصی خود، هرگز حاضر نشده‌اند بگویند که اگر ادعای تقلب دروغ بود، چرا هشت ماه کشور را به آشوب کشیدند و زمینه کشته و زخمی شدن صدها نفر را مهیا و میلیاردها تومان خسارت مادی به مملکت زدند؛ و مهمتر از همه غربی‌ها را برای تحریم و فشار بی‌سابقه بر ملت ایران تحریک و آبروی جمهوری اسلامی را در داخل و خارج خدشه دار کردند.

ابوالفضل دهقانی اشکذری

summary-address :
Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.