ID : 13449577

طرح ۷ ماده‌ای ضد ایرانی رژیم آل‌‌سعود در واشنگتن ارائه شد


در نشستی که روز پنجشنبه در واشنگتن برگزار شد، نمایندگان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی خواستار اتحاد برای مقابله با ایران شدند.

به گزارش یزدرسا به نقل از نسیم ، رسانه‌های خبری مختلف از جمله خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده‌اند نمایندگان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی از آغاز سال 2014 پنج دیدار مخفیانه برای آنچه مهار ایران خوانده‌اند، با یکدیگر داشته‌اند. روز پنجشنبه دو طرف، بخشی از این دیپلماسی را در نشستی در شورای روابط خارجی در واشنگتن آشکار کردند.


نشست روز پنجشنبه در این اندیشکده به لحاظ نوع برگزاری هم نشستی غیرمتعارف محسوب می‌شود. هیچ سوالی از مخاطبان قبول نشد.

 

"ماجد اشکی"، یک افسر بازنشسته سعودی و از مشاوران سابق بندر بن سلطان، سفیر سابق عربستان در آمریکا ابتدا سخنرانی کرد و پس از او "دور گلد"، سفیر سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل که قرار است مدیر کل بعدی وزارت امور خارجه این رژیم باشد به زبان انگلیسی صحبت کرد.


"گلد" و "اشکی" نمایندگان رژیم‌هایی بودند که سابقاً دشمن یکدیگر تلقی می‌شدند اما در نشست روز پنجشنبه پیام مشترکی ابراز کردند: ایران دشمن مشترک اسرائیل و عربستان است.


"اشکی" در این نشست  طرحی هفت ماده‌ای برای خاورمیانه ارائه کرد که در صدر آن صلح رژیم صهیونیستی و عربستان قرار داشت و بعد از آن تغییر نظام ایران. اتحاد بیشتر اعراب در برابر ایران، تشکیل نیروی نظامی منطقه‌ای و درخواست تشکیل کردستان مستقل سایر بندهای طرح این نماینده ریاض را تشکیل می‌دادند.

 

انتهای پیام/ص
 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.