ID : 21470369

طنز تلخ روزگار ما


برای امریکا و هم‌پیمانانش حقوق بشر رمز توجیه جنایاتشان محسوب می‌شود. ایالات متحده در حالی دم از حقوق بشر می‌زند و خود را منادی حقوق بشر در دنیا می‌داند که نگاهی به عملکرد این دولت در قبال رخدادهای مختلف به خوبی نشان می‌دهد که این کشور نه تنها حق ندارد از حقوق بشر سخن بگوید که خود باید در قبال تضییع حقوق بشر پاسخگو باشد.

به گزارش یزد رسا، جنایت‌های دولت امریکا در قبال ملت‌های مختلف جهان و از جمله ملت ایران به قدری هست که نامگذاری یک هفته به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی، سهم این دولت بشود. نامگذاری‌ای که بدون تردید تاثیر قابل‌توجهی در یادآوری حجم انبوهی از سوابق ضد بشری دولت آمریکا در ایران و جهان خواهد داشت. برای امریکا و هم‌پیمانانش حقوق بشر رمز توجیه جنایاتشان محسوب می‌شود. ایالات متحده در حالی دم از حقوق بشر می‌زند و خود را منادی حقوق بشر در دنیا می‌داند که نگاهی به عملکرد این دولت در قبال رخدادهای مختلف به خوبی نشان می‌دهد که این کشور نه تنها حق ندارد از حقوق بشر سخن بگوید که خود باید در قبال تضییع حقوق بشر پاسخگو باشد.
البته فهرست جنایت‌های ایالات متحده در قبال ملت ایران و دیگر ملت‌ها، به قدری زیاد است که انتخاب یک بازه زمانی برای یادآوری این جنایت‌ها کار را دشوار کرده، اما هفته دوم تیرماه به دلیل تداوم جنایت‌های تاریخی آمریکایی ها در قبال مردم ایران، مناسب این انتخاب است.
خصومت‌های آمریکا در قبال مردم ایران البته به سال‌های قبل از انقلاب برمی‌گردد، لکن از آغاز روزهای انقلاب، حمایت‌های آمریکا از رژیم پهلوی در برابر مردم ایران بسیار پررنگ بود. علاوه بر این، حمایت‌های تمام قد از صدام در جنگ تحمیلی علیه ایران، حمایت از منافقین و گروهک‌های تروریستی جهت کشتار و ایجاد درگیری داخلی در کشور و حمایت از فتنه 88 از دیگر اقدامات خصمانه آمریکایی‌ها علیه مردم ایران است. این در حالی است که در طول سال‌های گذشته نیز آمریکایی‌ها همواره نسبت به مردم ایران خصومت داشته‌اند.
جنایت‌های آمریکایی‌ها در بازه زمانی هفته دوم تیرماه مربوط می‌شود به تلاش ایادی آن‌ها برای ترور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ششم تیر سال 60 که البته ناکام ماند. انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و به شهادت رساندن آیت‌الله بهشتی و هفتاد دو تن از یاران ایشان در هفتم تیر سال 1360 جنایت دیگری است که بدون نقش آفرینی آمریکا امکان پذیر نبود. بمباران شیمیایی سردشت در هفتم تیرماه سال 1366 جنایتی بود که هرچند توسط صدام به وقوع پیوست، لکن نقش برجسته آمریکا در پشت این رخداد اصلا قابل انکار نیست. در یازدهم تیر ماه جنایت ترور شهید صدوقی را اجرا می‌کنند و دوازدهم تیر نیز اسقاط هواپیمای ایرباس بر روی خلیج فارس رخ می‌دهد،که نقش آمریکا در همه این موارد پررنگ است.
جنایت‌های دولت مدعی حقوق بشری آمریکا فقط خلاصه به ملت ایران نمی‌شود که این کشور نسبت به دیگر ملت‌ها نیز جنایت‌های متعددی را مرتکب شده است. جنایت های متعدد در قبال مردم مظلوم فلسطین از بارزترین جنایت‌های تاریخی است که با حمایت تمام عیار دولت امریکا در حال وقوع است. حمایت آمریکا از دولت‌های مرتجع و دیکتاتوری که کم‌ترین حقوق ملت‌های خود را سرکوب می‌کنند، از دیگر نمادهای حقوق بشری ایالات متحده است.
علاوه بر این در داخل آمریکا و نوع مواجهه دولت این کشور با شهروندان خودش هم نشان می‌دهد که دم زدن ایالات متحده از حقوق بشر، طنز تلخ روزگار است. از جمله می‌توان به سوزاندن نزدیک به هشتاد نفر از اعضای فرقه داویدیان توسط دولت آمریکا اشاره کرد.
وحید سالار




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.