ID : 9588383
پیکر مرتضی پاشایی تشییع شد

ظرفیت‌ها وهشدارهای تجمع بزرگداشت پاشایی از زیر پوست جامعه +فیلمی ازمراسم تشییع وحسرت بزرگ پاشایی


مراسم تشییع پیکر زنده یاد مرتضی پاشایی خواننده موسیقی پاپ کشورمان با حضور هزاران نفر از علاقه مندان و طرفداران وی در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار یزد رسا، درگذشت "مرتضی پاشایی" خواننده پاپ کشورمان، آن هم در جوانی و 30 سالگی، قبل از هر چیز تأثر آور است و جا دارد که به بازماندگانش تسلیت بگوییم و برای شادی روح آن هنرمند مرحوم، دعا کنیم.


حواشی بیماری، درگذشت و ماجراهای بعد از آن، اما بسیار غافلگیر کننده و در عین حال شکافنده واقعیت های جامعه بود، واقعیت هایی که برخی، آنها را نادیده و یا انکارش می کنند.

در روزهایی که مرتضی پاشایی در بیمارستان بود، نسل جوان بیش از هر خبر دیگری، خبرهای مربوط به آخرین وضعیت این خواننده پاپ را دنبال می کرد و خبر تلخ درگذشت او، پر بیننده ترین خبر سایت ها و خبرگزاری شد و سپس، بعد از درگذشت پاشایی، مردم در شهرهای مختلف، از تهران و مشهد و قم و سمنان و گنبد و بندرعباس گرفته تا کرمانشاه و یزد و دزفول و اهواز و زنجان و تبریز و ... تجمعات خیابانی برگزار کردند و با سرودن ترانه های پاشایی، ذکر دعا و صلوات و روشن کردن شمع، یاد هنرمند محبوب خویش را گرامی داشتند. 

فراموش نکنیم که مرحوم پاشایی تنها 30 سال داشت و شهرتش هنوز به اندازه پیشکسوتان هنر، فراگیر نشده بود به گونه ای که بسیاری،  بعد از انتشار خبرهای بیماری و درگذشت با او، آشنا شدند. با این حال، موجی که بدون تحریک رسانه های رسمی در جامعه به راه افتاد، نشان دهنده سمت و سویی است که نسل جوان ایران بدان روانه است اینکه این سمت و سو درست است یا نه جای بحث و تبادل نظر دارد....

در کشوری که عده ای در صددند چهره های هنری در ورای سیاسیون قرار گیرند، اقبال گسترده بخشی از مردم و مشخصاً نسل جوان به یک خواننده پاپ، بسیار معنی دار است و نشان می دهد برغم تمام هیاهوهای تبلیغاتی و برنامه های رسمی، زیر پوست جامعه اتفاقات مستقلی در جریان است که در نگاه اول دیده نمی شود ولی این "ندیدن دلیل بر نبودن نیست".

مخلص کلام آن که مردم ایران راه خود را می روند و در این میان، نسل جوان ، فارغ از تحمیلات و تضییقات و تحدیدات و تهدیدات، علاقه مندی های خود را دنبال می کنند..

نکته دوم این که شبکه های اجتماعی بار دیگر قدرت خود را به رخ کشیدند چه آن که تجمعاتی که در شهرهای گوناگون برگزار شد، نه از سوی صدا و سیما با پخش سرودها و ویژه برنامه های مختلف تبلیغ شده بود و نه نهادهای رسمی با صدور بیانیه های مختلف، مردم را بدان دعوت کرده بودند، بلکه خود مردم در شبکه های اجتماعی با یکدیگر قرار گذاشتند و برای پاشایی مراسم یادبود برگزار کردند.

 

این ماجرا نشان داد که محدودسازی شبکه های اجتماعی بدون جایگزین و برنامه مشخصی در این خصوص تاکنون جواب نداده است و نمیتوان نسبت به این قشر از جامعه بی اعتنا بود

.
تنها راه آن است که برای این پتانسیل و انرژی اجتماعی بی نظیر برنامه ریزی کرد زیرا هر گونه سدسازی در برابر رود نسل جوان می تواند تنها به ایجاد بدبینی و شکاف در سد و ایجاد سیل منتهی شود و چنین مباد.!

 

تجمع هواداران پاشایی جمعه شب در یزد

 

 

تصاویر و خبر تشییع پیکر «مرتضی پاشایی» را اینجا ببینید

 

 

1- لینک دانلود گزارش ویدئویی از تجمع طرفداران مرتضی پاشایی/ اشک و دیگر هیچ...

طرفداران «مرتضی پاشایی» پس از شنیدن خبر درگذشت این خواننده پاپ، با حضور مقابل بیمارستان بهمن یاد او را گرامی داشتند.

 

2- لینک دانلود فیلم/ زیارت امام حسین (ع)؛ حسرت بزرگ مرتضی پاشایی

احسان علیخانی مجری برنامه‌ «ماه‌عسل» از حسرت بزرگ مرتضی پاشایی گفت.

 

3- لینک دانلود فیلم/ تشییع پیکر زنده‌یاد مرتضی پاشایی/ یکی رفت...

مراسم تشییع پیکر ‌زنده‌یاد مرتضی پاشایی خواننده جوان کشورمان صبح امروز با حضور خیل علاقه‌مندان از مقابل تالار وحدت برگزار شد. پاشایی روز جمعه صبح بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری دار فانی را وداع گفت.

 

4- لینک دانلود فیلم/ روضه پدر مرتضی پاشایی در مراسم تشییع

ناصر پاشایی پدر مرتضی پاشایی در مراسم تشییع پسرش روضه‌‌خوانی کرد و گفت فرزندش در آخرین روزهای زندگی‌اش از او خواسته تا این روضه را برایش بخواند.

منابع مورد استفاده: فارس،عصر ایران و مهر



Loading the player...
Loading the player...
Loading the player...
Loading the player...

summary-address :
Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.