ID : 11604132
کارشناس یزدی تبار مسائل اقتصادی در گفتگو با یزد رسا؛

ظرفیت صنعتی استان یزد به اشتهای «زمین‌خواران» افزوده است!/سایه سنگین رویکرد هسته ای دولت بر«اقتصاد مقاومتی»


پژوهشگر مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه حضرت آقا صریحاً شهرداری ها را از نصب هرگونه بنر نهی کردند تا فضای شعاری و تبلیغاتی بر رویکرد عملیاتی اقتصاد مقاومتی سایه نیافکندگفت: جای بسی تعجب است که چرا دولت با برپایی همایش های پی درپی اقتصاد مقاومتی در سال 93 برخوردی شعار مآبانه داشت!

کارشناس یزدی تبار اقتصادی در گفتگو با یزدرسا،  پیش گرفتن شیوه اقتصاد مقاومتی  را تنها راه برون رفت از ترفند های دشمنان و نجات اقتصاد کشوردانست و اظهار داشت: به تفکیک قوای سه گانه در کشور یقیناً  قوه مجریه در مقام اجرا بیشترین نقش را در تبیین و عملیاتی کردن سیاست مقاوم سازی اقتصاد دارد.

 

سجاد کلانتری مهرجردی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری با تاکید بر مقوله فرهنگ و اقتصاد، استراتژی یکساله را با طرح اقتصاد مقاوتی ترسیم کردند گفت: متاسفانه سیاست های دولت  تا به امروز در مقام عمل و تئوری  با استراتژی یکساله در شکوفایی فرهنگ و اقتصاد همخوانی  نداشته است.

 

وی با اشاره به اینکه حضرت آقا  صریحاً شهرداری ها را از نصب هرگونه بنر نهی کردند تا فضای شعار و تبلیغاتی بر رویکرد عملیاتی مقاوم سازی اقتصاد سایه نیافکند تصریح کرد: اما جای بسی تعجب است که چرا دولت با برپایی همایش های پی درپی اقتصاد مقاومتی در سال 93 برخوری شعاری داشت!

 

کلانتری مهرجردی با انتقاد از برگزاری همایش های ریز و درشت دولتی و صرف هزینه ای بالغ بر 204 میلیارد تومان درمقاوم سازی اقتصادی  اظهارداشت: بی توجهی دولت به «مقاوم سازی اقتصاد» در عمل با جدی گرفتن تحریم ها علیه ایران گره خورده است به گونه ای که این برخورد شعاری  بازخوردی چون افزایش واردات خوودروهای لوکس، رکود بیشتر کارگاه و شهرک صنعتی و همچنین بیکاری را رقم زده است.

 

 

این پژوهشگر مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه رویکرد دولت در بسیاری از حوزه ها با رویکرد نظام و خط و مش رهبری یکسان نبوده است ادامه داد: متاسفانه در دولت رویکردی  بر اهمیت به پتانسیل و زیرساخت های کشور و همچنین عدم نگاه به غرب و آمریکا به عنوان  استراتژی اولیه دولت مطرح نبود.

 

استاد دانشگاه یزد با اشاره به اینکه رویکرد هسته ای دولت بر رویکرد اقتصادی و فرهنگی نظام سایه افکنده است تاکید کرد: هرچند مقامات میانی نظام انصافاً با مدیریت جهادی پیگیراعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند اما رویکرد دولت بر خلاف عملکردش نمره قابل قبولی ندارد.

 

وی در بخش دیگر بر معضل زمین خواری در سه بخش حقوقی، اقتصادی و اعتقادی  برشمرد  گفت: دغدغه اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولین محیط زیست  فراتر از بعد حقوقی است و بایستی دولت صریحاً با  زمین خواری به ویژه  کوه خواری مقابله کند.


کلانتری  با اشاره به اینکه معضل زمین خواری در استان در بسیاری موارد  با دور زدن قوانین اتفاق افتاده است افزود: استان یزد صنعت گران  قوی دارد و بسیاری از زمین های استان به بهانه صنعت و عملکرد  بد منابع طبیعی استفاده درست نمی شود.

 

وی با انتقاد از عملکرد منابع طبیعی استان یزد در برخورد با معظل زمین خواری گفت: خلا قانونی، عدم نظارت کافی، عدم برخورد لازم دلایلی از گسترش پدیده زمین خواری در استان است که در آینده این مبحث شکل جدی به خود می گیرد.

 

انتهای پیام/ م




summary-address :
Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.