ID : 5095408
امام جمعه مهریز:

ظلم و جنایت های آمریکا و 1+5 کمتر از یزید نیست/نباید در برابر کفر اروپا بها و امتیاز داد


امام جمعه مهریز گفت: برقراری ارتباط با گروه 1+5 یعنی دست از خدا و قرآن و مرام امام حسین (ع) کشیدن است.

به گزارش یزد رسا به نقل از صبح مهریز ، حجت الاسلام والمسلمین " علی برهان " در خطبه های نماز جمعه این شهر با تبریک موالید شعبانیه به مرام و اهداف امام حسین (ره) و فلسفه قیام ایشان اشاره و  بر تاسی مسئولان اجرایی و دولتمردان به سیره نورانی این امام همام تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد: معنا ندارد که با آمریکا و اروپا کنار بیائیم که آنها در طول تاریخ به دنبال اهداف شوم و جنایتکارانه خودشان هستند و انقلاب و نظام ما بر اساس سفارشات مکتب و وصایای امام راحل (ره) و توصیه های مقام معظم رهبری تا آخر با کفر سر سازش نخواهد داشت.

امام جمعه مهریز سوال کرد: ای مسئولان کشور آیا کفر و ظلم  و جنایت های جان کری و اوباما و گروه 1+5 کمتر از یزید است و آیا باید با کفر جهانی به دنبال سازش و گفت و گو بود ؟

برهان اظهار داشت: این چه وضعی است که باید به کفر و جنایتکاران و اروپا بها و ارزش قائل شد و امتیاز داد و این با اهداف انقلاب اسلامی و نظام ما در مغایرت است .

وی در ادامه از وضعیت فرهنگی کشور و همچنین گفته رییس جمهور که فرهنگ را باید به اهل فرهنگ ، نویسندگان و اهل قم و فیلم داد بشدت انتقاد کرد و از عملکرد برخی افراد طی 35 سال گذشته انتقاد نمود .

امام جمعه مهریز همچنین از عملکرد میراث فرهنگی در کشور انتقاد کرد و بر خلاف آموز های دینی  اهداف نظام اسلامی کارهایی به اسم فرهنگی و میراث انجام می دهند ابراز نا خرسندی کرد .

برهان گفت: این واقعا جای تاسف دارد و خجالت آور است که دین وارزش های دینی و فرهنگی مردم متدین و جامعه اسلامی را به عده ای افراد مسئله دارد در حوزه فرهنگ بسپاریم .

وی همچنین از عملکرد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتقاد کرد و اظهار داشت: متاسفانه خیلی جاها به اسم فرهنگ و هنر مطرب خانه شده و وزیر ارشاد باید برای حل این مسائل فکری  کند تا کنار برود .

برهان با قرائت بخش هایی از صلوات شعبانیه افزود: راه رستگاری در عمل به واجبات الهی و ترک محرمات و معاصی است .
وی ادامه داد: ماه شعبان المعظم از ماه هایی است که باید قدر آن را دانست و با خودسازی و پاکسازی درون از گناهان برای حضور در محضر حضرت دوست در رمضان المبارک محیا شد .
امام جمعه مهریز گفت: باید در ماه شعبان لباس تقوای الهی را برتن کرد و باید سفارشات و سنت های مورد تاکید پیامبر عالیقدر اسلام حضرت محمد بن عبدالله (ص) عمل کرد که سعادت در گرو همین است .
برهان در ادامه به فرا رسیدن ایام رحلت جانسوز حضرت امام خمینی (ره) و یوم الله 15 خرداد اشاره و ضمن گرامیداشت این ایام بر برگزاری هرچه بهتر آنها تاکید کرد .
امام جمعه مهریز به اهداف قیام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام راحل (ره) و شهدای یوم الله 15 خرداد 42 اشاره و خواستار عمل به وصایای شهدای این روز و اهداف امام (ره) شد .
برهان با تبریک موالید ماه شعبان به تفصیل پیرامون هرکدام سخنرانی کرد و اظهار داشت: مناسبت های ماه شعبان باید گرامی داشت شود و همه به وظایف شرعی و الهی خود عمل کنند .
امام جمعه مهریز با قرائت آیات کلام وحی به سیره امام حسین (ع) ٰ حضرت عباس و حضرت سجاد (ع) اشاره که در برابر کفر زمان خود با قدرت ایستادگی کردند و تسلیم نشدند .
برهان گفت: باید به تاسی به امام راحل (ره) و عمل به توصیه های مقام معظم رهبری در برابر کفر جهانی باید ایستادگی کرد که تعامل با دنیا و سازش با آنها معنایی ندارد




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.