ID : 38428187
کارشناس مسائل غرب آسیا:

عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی خیانت آن‌ها به آرمان فلسطین را آشکار کرد


کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: آشکار شدن روابط برخی کشورها با رژیم کودکش، نشان داد که حکام مرتجع منطقه چگونه از پشت به آرمان فلسطین خنجر می‌زنند.

سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در واکنش به عادی‌سازی روابط کشورهای امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی گفت: امارات و بحرین دو کشور کوچک با جمعیت کم هستند که نقشی در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی ندارند و آمریکا و رژیم صهیونیستی با عادی‌سازی روابط با این دو کشور به دنبال بهره‌برداری سیاسی از آن‌ها هستند.

وی افزود: البته اینکه کار آمریکا و رژیم صهیونیستی به جایی رسیده است که برای اهداف سیاسی خودشان دست به دامن کشورهایی در این حد و اندازه می‌شوند نشان‌دهنده ضعف و وضعیت شکننده آن‌ها است.

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به نزدیکی انتخابات آمریکا اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است و دونالد ترامپ برای  پیروزی در انتخابات، نیازمند لابی صهیونیست‌ها است و او به نوعی حمایت آن‌ها را ضامن پیروزی خود در انتخابات پیش رو می‌داند.

صدرالحسینی خاطرنشان کرد: روابط رژیم صهیونیستی با بحرین سال‌ها است که وجود دارد اما حکام بحرین علاقه‌ای به آشکارسازی این روابط نداشته‌اند و امروز نیز این ترامپ است که مدیریت این آشکارسازی را بر عهده دارد.

وی تأکید کرد: آشکار شدن روابط این کشورها با رژیم کودکش صهیونیستی، واقعیت این کشورها را بیش از پیش برای ملت‌های مسلمان به ویژه ملت فلسطین روشن کرد و نشان داد که حکام مرتجع منطقه چگونه از پشت به آرمان فلسطین خنجر می‌زنند.

کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: حکام مرتجع منطقه به دنبال این هستند با آشکارسازی روابط با رژیم صهیونیستی -به زعم خودشان- به این رژیم کودک‌کش مشروعیت بدهند و روحیه مقاومت را در جهان اسلام و به ویژه در فلسطین تضعیف کنند که البته مقاومت ده‌ها ساله جریان مقاومت نشان داده که تیر آن‌ها به سنگ خواهد کرد.

صدرالحسینی با اشاره به سکوت عربستان سعودی نسبت به این مسئله عنوان کرد: کشورهای امارات و بحرین کشورهایی کوچک با جمیعتی اندک هستند که بخش زیادی از جمعیت‌‌ این کشورها به ویژه امارات را مهاجران تشکیل می‌دهند، به همین جهت نگرانی از جهت اعتراضات مردمی در این کشورها وجود ندارد؛ اما در عربستان سعودی مسئله متفاوت است به ویژه آنکه سعودی‌ها درگیر مسائلی مانند جنگ یمن و مشکلات داخلی خودشان هم هستند.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.