ID : 30630624
رئیس شورای اسلامی شهر میبد:

عدالت و مدیریت مهمترین ملاک شورا در انتخاب شهردار میبد است


رئیس شورای اسلامی شهر میبد گفت: شهردار منتخب علاوه بر اینکه باید انقلابی و ارزشی باشد باید نسبت به مردم و خدمتگزاران به عدالت رفتار کند.

به گزارش یزدرسا، حجت الاسلام علیرضا آقایی میبدی رئیس شورای اسلامی شهر در مصاحبه با خبرنگار میبد خبر، درباره برنامه شورای شهر برای انتخاب شهردار میبد گفت: حدود 40 ویژگی در زمینه انتخاب شهردار توسط دکتر صفر علی دهقانی خزانه دار شورا در جلسات مختلف اعضای شورا مطرح شد تا بتوانیم با توجه به این ویژگی ها شهردار را انتخاب کنیم.

وی افزود: در این زمینه افراد زیادی هم توسط خود اعضای شورا و هم افراد دیگر به شورا دعوت شدند که پس از بررسی های صورت گرفته و با توجه به مهمترین ویژگی های شهردار انتخابی یعنی داشتن مدیریت توانمند و تعامل مناسب باشورا در نهایت سید مصطفی فاطمی فیروزآبادی، محمود اسد زاده فیروزآبادی و یحیی علیزاده شورکی بعنوان کاندیداهای اصلی تصدی پست شهرداری میبد مطرح شدند. آقایان فاطمی، اسد زاده  و علیزاده عصر روزهای شنبه و یکشنبه و دوشنبه هفته جاری به شورا دعوت و به تشریح برنامه های خود پرداختند که پس از پایان این جلسات بررسی نهایی شورا جهت انتخاب شهردار انجام می شود.

حجت الاسلام آقایی در مورد ویژگی ها و اولویتهای کاری این سه گزینه اصلی بیان داشت: هرکدام از این آقایان خصوصیت و ویژگیهای خاص مربوط به خود را دارند ولی مهمترین شاخصه ها و برنامه های آنها توجه به پیشرفت شهر در زمینه های مختلف، توجه به محیط زیست، گردشگری، پیگیری برنامه های فرهنگی و اقتصادی و رسیدن به درآمد پایدار برای شهرداری می باشد توجه ویژه آنها به طرح تفصیلی شهر مهمترین برنامه ای بود که در دیگر نامزدهای تصدی پست شهرداری کمتر دیده شد. البته ممکن است بغیر از این افراد گزینه های دیگری نیز مطرح شود.

رئیس شورای اسلامی شهر میبد در مورد ملاکهای شورا در انتخاب شهردار اظهار داشت: شهردار منتخب علاوه بر اینکه باید انقلابی و ارزشی باشد باید دارای مدیریت و عدالت نیز بوده تا همه شهر را ببیند و نسبت به مردم و خدمتگزاران به عدالت رفتار کند و دنبال حقوق مردم در تمام زمینه ها باشد. توجه و نگاه ویژه به مباحث اقتصادی و فرهنگی از اولویتهای مهم کاری شورا می باشد که اگر این مسایل در مسیر مناسب قرار گیرند مشکلات عمرانی نیز حل می شود که در این زمینه باید ریبنای اقتصاد و درآمد مشخص باشد و به درآمدهای پاک و بدون آلایندگی مثل صنعت گردشگری و صنایع کوچک و زود بازده توجه بیشتری شود. یکی از مسایل مهم دیگر پیگیری طرح تفصیلی شهر که باید اصلاح و به تصویب برسد. 

وی در مورد ضمانت اجرای برنامه های پیشنهادی توسط شهردار منتخب اذعان داشت: به هرحال وظیف شورا سیاستگذاری و برنامه ریزی در مسئل شهری است که شهردار مجری آن می باشد. زمانی شهردار می تواند موفق باشد که شورا زیر ساختها را فراهم کند. البته شورا می تواند با پیگیری سوابق اجرایی و مدیریتی افراد تا حد زیادی به در رسیدن به گزینه اصلی برای تصدی پست شهرداری برسد.

آقایی میبدی در مورد اولویتهای کاری شهردار بیان داشت: در شهر میبد مشکلات زیادی وجود دارد که خیلی نمی توان به اولویت خاصی اشاره داشت و تمامی برنامه ها باید هم عرض هم اجرایی شود. به نظر بنده پیگیری و تصویب طرح تفصیلی شهر، ایجاد واحد مشاوره در شهرداری برای راهنمایی شهروندان، تسهیل در امور جوانان، توجه به قشر کم درآمد جامعه، زیبا سازی شهر، حمل و نقل عمومی به روز و کارآمد، ایجاد فضای سبز با طرحهای جدید و گیاهان کم آبخواه، ایجاد پارک ویژه بانوان بصورت سرپوشیده با تمامی امکانات، توجه به مبلمان شهری و میراث فرهنگی، احداث پارکینگ در خیابانهای اصلی و پر تردد شهر بویژه خیابان امام خمینی (ره) از جمله برنامه هایی است که شهردار انتخابی باید به آنها رسیدگی کند.

وی در مورد زمان انتخاب شهردار گفت: برای انتخاب شهردار عجله نداریم و شورا سعی می کند که فردی را برای این سمت انتخاب کند که نزدیکی بیشتری با شرایط و ویژگیهای مطرح شده از سوی شورا داشته باشد و توانایی مدیریت و اجرای برنامه های پیشنهادی را اشته باشد. در این زمینه گزینه های مطرح شده فعلا در شرایط یکسانی بوده و هنوز فرد خاصی مد نظر اعضا نمی باشد تا پس از ارائه برنامه های نامزدهای اصلی شورا با توجه به شرایط ، وضعیت شهر و مدیریت افراد گزینه مناسب را پس از بررسی نهایی انتخاب کند.

رئیس شورای اسلامی شهر میبد در مورد توجه برنامه های فرهنگی بیان داشت: برنامه های فرهنگی باید همپای برنامه های عمرانی پیشرفت و رشد داشته باشد و در این زمینه با همکاری آموزش و پرورش، روحانیون و هیات مذهبی می توان کارهای خوبی را انجام داد. توجه به ورزش و برنامه های تفریحی نیز باعث می شود در کاهش مشکلات و معضلات اجتماعی و ایجاد نشاط اجتماعی و جامعه سالم و سر زنده نقش موثری داشته باشیم. با آموزش حقوق شهروندی به مردم می توان از آنها بعنوان همیار در امور شهر و شهرداری استفاده کرد.

وی در مورد ارتبط مردم با اعضای شورا خاطر نشان ساخت: اکثر اعضای شورا در شهر میبد مشغول به کار هستند و مردم می توانند در جاهای مختلف با ما ارتیباط داشته باشند. آقای علیرضا آزادمنش یکی از اعضای شورا نیز یکشنبه ها و پنج شنبه ها در شورا حضور دارند و مردم می توانند برای پیگیری امور خود به شورا مراجعه کنند البته درصدد هستیم یکی دیگر از اعضای شورا نیز در شورا مستقر شود.

آقایی میبدی در مورد تعامل با دیگر دستگاه هها و ارتباط با آیت الله اعرافی اظهار داشت: دوهفته بعد از انتخابات به محضر آیت الله اعرافی امام جمعه میبد رسیدیم و در جلسه ای که با وی داشتیم سند راهبردی و چشم انداز شورا از فرمایشات ایشان شکل گرفت و آیت الله اعرافی در آن جلسه به مسائل مختلفی از جمله توجه مباحث اقتصادی و فرهنگی، خدمتگزاری و رضایت مردم، حضور اعضای شورا و شهردار در میان مردم و در محلات مختلف و ارتباط مؤثر و رایزنی شورا با مسئولین استانی و کشوری اشاره داشتند. شورای شهر از نظرات تمامی مسئولینی که در امور شهر دخیل هستند استفاده می کند و این تعامل را لازم می دانیم.

وی در مورد توجه شورا به اقتصاد مقاومتی تصریح داشت: شورا و شهرداری نگاه ویژه ای به ایجاد بنگاه های کوچه زود بازده و استفاده از پتانسیل موجود در شهر دارد. ایجاد نمایشگاه های مواد غذایی، صنایع دستی و صنایع زینتی بصورت ماهیانه یکی از نیازهای شهر می باشد. وقتی زن سرپرست خانوار فضایی داشته باشد که بتواند تولیدات حاصل از مشاغل خانگی را در آنجا عرضه و به فروش برساند این کمک شایانی در بحث ایجاد اشتغال و اقتصاد مقاومتی می کند. می توان با ایجاد بازارچه های دائمی صنایع دستی فضایی را برای مردم ایجاد کرد که بدون حضور واسطه و دلالان کسب درآمد داشته و تمامی این درآمد عاید خودشان شود که امیدواریم بتوانیم با همکاری دستگاههای دیگر به این امر رسیده و گام مؤثری در بحث اقتصاد مقاومتی برداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر میبد در ادامه افزود: نخبگان زیادی در زمینه علوم انسانی و اقتصادی در میبد وجود دارند. در زمینه اقتصادی نخبگانی داریم که می توانند با کمترین سرمایه یک کارگاه تولیدی راه اندازی کرده و ایجاد اشتغال کنند. سعی داریم با همفکری و همکاری آنها و دعوت از خیرین زمینه توسعه و گسترش ایجاد بنگاه های کوچک و زود بازده را در شهر فراهم کنیم تا با این کار هم از مهاجرت نخبگان جلوگیری کرده و هم زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان را داشته باشیم که به نظر بنده شورای فعلی توانایی جذب نخبگان و این سرمایه ها را دارد. 

انتهای پیام/اد




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.