ID : 38405317
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد خبر داد

عدم اجبار حضور دانش آموزان در مدارس استان یزد/ به دنبال رفع چالش خانواده‌ها هستیم


مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد بابیان اینکه به دنبال رفع چالش خانواده‌ها هستیم، افزود: حضور دانش آموزان در مدارس استان یزد اجباری نیست.

عباسعلی دانافر در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به اینکه حضور دانش آموزان در مدارس استان یزد اجباری نیست افزود: اما دانش‌آموزانی که داوطلب باشند حضوری ساماندهی می‌شوند و مابقی نیز با حضور در مدارس تکلیف خود را روشن خواهند کرد که به چه شکل مسئله آموزش را دنبال کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد گفت: مدیران مدارس موظف به این هستند که مشخص کنند جایگزین آموزش‌های حضوری به چه شکل خواهد بود.

وی بابیان اینکه عملاً امکان اینکه همه دانش آموزان در مدارس حضور داشته باشند امکان‌پذیر نیست، اظهار داشت: با توجه به اینکه زمان‌های کلاس 35 دقیقه و هر کلاسی هم نباید بیش از 10 نفر باشند، نمی‌توان همه دانش آموزان را به‌صورت حضوری در مدارس آموزش داد.

ساماندهی بیش از 80 درصد مدارس شهرستان‌های استان یزد

دانافر با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد مدارس شهرستان‌های استان یزد با حضور در مدارس، شکل حضوری یا غیرحضوری خود را برای دریافت آموزش‌ها مشخص کرده‌اند، اضافه کرد: در نواحی یک و دو یزد نیز تا روز گذشته قریب به 50 درصد وضعیت آموزششان در مدارس مشخص‌شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد در خصوص گلایه برخی از خانواده‌ها که نسبت به عدم همزمانی آموزش‌ها مشکلاتی برایشان ایجادشده نیز گفت: شکی در آن نیست که وقتی یک پدیده‌ای به این وسعت و تنوع در یک کشور اجرا می‌شود مشکلاتی را خواهد داشت اما طی دو یا سه هفته آینده این چالش خانواده‌ها نیز مرتفع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی آموزشی برای 14 میلیون دانش آموزش از طریق سیما ارائه می‌شود، مسلم است که عدم همزمانی آموزش با مدرسه به وجود می‌آید که با رصد نحوه آموزش می‌توان این مسئله را حل‌وفصل کرد.

دانافر در پایان گفت: بیش از 70 درصد کشورهای دنیا در ارتباط با ساماندهی نظام آموزشی در زمان کرونا، هنوز به یک وحدت نظر و هماهنگی و برنامه‌ریزی بدون عیب نرسیدند اما در تلاش هستیم که هم دانش آموزان و هم‌ خانواده در این خصوص رضایت کامل داشته باشند.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.