ID : 9037713
حجت الاسلام ماندگاری در مراسم یادبود شهدای زارچ:

عدم استقامت در ادای تکلیف «فتنه 88» را رقم زد/ شهدا به موقع به تکلیف خود عمل کردند


حجت الاسلام ماندگاری پیش از ظهر امروز درمراسم یادمان شهید سید مصطفی خمینی وسرداران و110شهید بخش زارچ گفت : مهمترین پیام دراتمام حجت شهدا ، پایداری واستقامت در ادای تکلیف است چرا که خیلی ها تا سال 88 انقلابی بودند اما استقامت خود را از دست داده وفتنه 88را رقم زدند.

 به گزارش خبرنگار یزدرسا،حجت الاسلام  محمد مهدی ماندگاری  پیش از ظهر امروز درمراسم یادمان شهید سید مصطفی خمینی وسرداران و110شهید بخش زارچ گفت: شهدا در مجالس خود سه نوع پذیرایی دارند.

 

حجت الاسلام  محمد مهدی ماندگاری  اولین نوع پذیرایی در مجلس شهدا را حسرت عنوان کرد و گفت: همانگونه که یک ورزشکار در مسابقات بین المللی افتخار می آفریند و مدال کسب می کند و شخصیت های بین المللی ورزشی مدال را به گردن وی می اندازند و برخی حسرت می خورند که چرا آن ها به جای آن شخص نیستند مردم در مجالس شهدا وقتی مقام آنها را می بیند حسرت می خورد که خدا چگونه  مدال لیاقت را به گردن آن ها آویخته است.

 

ماندگاری افزود : متاسفانه برخی به چیزهایی حسرت می خورند که نمی توانند آن را پس از مرگ  با خود ببرند اما بزرگان به شهدا حسرت می خورند چراکه شهدا مدالشان را با خود به عالم دیگر می برند و به فرموده امام سجاد(ع) شهدا به اندازه زخم های بدنشان مدال می گیرند.

 

این کارشناس مذهبی  در ادامه  به  ذکر خاطره ای از آیت الله مشکینی پرداخت و گفت: روزی در جبهه محضر آیت االه مشکینی رسیدیم یکی از رزمندگان گفت آقا برخی اوقات بالباس خونی نماز میخوانیم واز این بابت ناراحتیم آقای مشکینی فرمود من حاضرم 20سال نماز خود را که با لباس تمیز خوانده ام  به شما بدهم وشما تنها 2رکعت نمازتان را به من بدهید.

 

وی با اشاره به رحلت آیت الله مهدوی کنی خاطره ای را نیز از ایشان نقل کرد که  در مجلسی از شهدا صحبت کردم پس از اتمام عرایضم آقا گفتند خوش به حال شهدا ما که از شهدا نیستیم وبه من  فرمودند خوش بحال شما ، که از شهدا می گویید.

 

ماندگاری  دومین  نوع پذیرایی شهدا  را درمجلس خود اتمام حجت با مردم دانست وتصریح کرد:اگر از رمز موفقیت یک ورزشکار سوال شود به سه کلمه  تلاش خودم ،تربیت مربیانم و توسل به اهل بیت اشاره می کند و رمز موفقیت شهدا  نیز در سه کلمه  کاشت ،داشت، برداشت خلاصه می گردد.

 

خطیب مراسم یادواره تاکید کرد:  مرحله کاشت به معنی لقمه حلال، نطفه حلال ودامن پاک می باشد ویقینا این موارد در مورد شهدا صدق کرده است .

 

وی به آثار زیانبار تهاجمات فرهنگی دشمن اشاره کرد و بیان داشت:  کسی که ارتزاق حرام دارد و یا شب پای ماهواره می نشیند و بعد نطفه ای تشکیل می دهد و یا دختری که قبل وشب عروسی وبعد آن خود را بزک کرده در انزار مردم قرار می دهد از این دامن واین نطفه و این لقمه شهید پرورش نخواهد یافت.

 

وی مرحله داشت را پرورش دینی عنوان کرد وافزود: در آماری که از زندانیان گرفته شده 90درصد زندانیان با مسجد وروحانیت مراوده نداشته  وبرعکس شهدای ارتش مثل شهید صیاد وبابایی که در ارتش شاهنشاهی خدمت کرده اند به دلیل مراوده با مسجد وروحانیت به این درجه و مقام رسیده اند پس اگر کسی فرزند صالح می خواهد فرزندش را به مسجد وروحانیت بسپارد.

 

کارشناس برنامه های مذهبی صدا وسیما گفت: مرحله برداشت یعنی برداشت به موقع محصول  و عمل به موقع  به تکلیف است .

 

محمد مهدی ماندگاری  ادامه داد : علت اینکه  سفارشات فراوان در باب نماز اول وقت شده است این است که یاد بگیریم به موقع ، به تکلیف خود عمل کنیم  و شهدا کسانی بودند که به موقع به تکلیف خویش عمل نمودند والا بعد از قطع نامه خیلی ها  به جبهه آمدند اما موقعیت ادای تکلیف تمام شده بود.

 

ماندگاری  به مقوله ازدواج  به موقع جوانان نیز اشاره کرد وگفت : وجود یک میلیون نفر دختر بالای 40سال نشان دهنده آن است که به موقع در بحث ازدواج عمل نشده است.

 

ماندگاری  در بخش دیگری از سخنانش به فتنه 88 اشاره نمود و اظهار داشت : مهمترین پیام دراتمام حجت شهدا ، پایداری واستقامت در ادای تکلیف است  چرا که خیلی ها در ابتدای انقلاب انقلابی بودند اما زمان جنگ بریدند  و برخی نیز تا سال 88 انقلابی بودند اما استقامت خود را از دست داده وفتنه 88را رقم زدند.

 

وی اصلی ترین عنصر برداشت را اصل ولایت پذیری  عنوان کرد و افزود : مهمترین درس شهدا پیروی از ولایت است و مردم شهرستان زارج  نشان دادند  که با تقدیم 110شهید به انقلاب اسلامی از استقامت بالا و ولایت پذیری والا برخوردار هستند.

 

حجت الاسلام ماندگاری  سومین نوع پذیرایی شهدا  را احساس غربت شهدا نام برد وگفت بحمدالله مردم یزد هیچگاه شهدا را تنها نگذاشته اند اما من برخی شهر ها را  سراغ دارم که مجالس شهدا غریبانه برگزار می شود چرا که غربت شهدا با غربت صدیقه کبری و حضرت سیدالشهدا رقم خورده است.

گفتبی است سخنرانی یکی از اساتید برجسته دانشگاه ، مداحی برادر مجتبی رمضانی و ...از دیگر برنامه های این یادواره که با حضور حانواده های معظم شهدای این بخش، آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد ،برخی مسوولان استان ، فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس ،فرماندهان نظامی و انتظامی و جمع انبوهی از مردم بخش زارچ بود .

 

برپایی نمایشگاه عکس و آثار شهدا، ایستگاه نقاشی کودکان و نوجوانان ، طراحی زنده نقاشی دیواری و ... از دیگر برنامه های جانبی این یادواره بود .

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.