ID : 21153407
آیت الله سیدمحمدکاظم مدرسی:

عرصه فرهنگ جای لجبازی و جناح گرایی نیست/در هر دولتی مقابل هنجارشکنی‌ها ایستاده‌ایم


امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: عرصه فرهنگ، عرصه لجبازی و جناح گرایی نیست، ما در هر زمان و در هر دولتی در مقابل حرمت شکنی ها و انحطاط ها ایستاده ایم این مسأله به مسائل سیاسی مربوط نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار یزد رسا؛ امام جمعه بخش مرکزی یزد در ابتدای خطبه‌های نماز جمعه خود  ماه مبارک رمضان را بهترین زمان برای تغذیه روحی و معنوی انسان دانست و گفت: روح انسان همانند جسم او به رزق که همان رزق معنوی است نیاز دارد؛ البته جای شکی نیست که رزق معنوی از درجه اهمیت بسیار بالا تری برخوردار است ولی متأسفانه در دوران کنونی مورد توجه مستمر قرار نمی‌گیرد.

آیت الله سید محمد کاظم مدرسی در ادامه تنوع در رزق معنوی را لازمه هر انسان دانست و اظهار داشت: دین مبین اسلام بر خلاف عرفان های انسان ساز و دروغین، اذکار و مناسک بسیار متنوع و پر‌ثمری را برای تعالی روح انسان ارائه می کند که لازم است مسلمین تا حد توان از این تنوع بهره جسته و خود را و روح خود را به نحو احسن با این ارزاق معنوی و پربرکت جلا دهند.

تسلیت امام جمعه به مناسبت درگذشت همسر پیامبر اکرم(ص)

آیت الله مدرس ضمن اشاره به سالروز رحلت جانسوز همسر و یار پیامبر اکرم (ص)، حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها، این واقعه غم‌بار را به تمام مسلمین جهان بخصوص به پیشگاه حضرت ولیعصر(عج) تسلیت گفته و از مردم خواست تا با حضور در مراسم‌های بزرگداشت این بانوی فداکار اسلام، توسل خود به پیامبر و اهل بیت علیه‌السلام را بیش ا پیش محکم کنند.

حضور همگانی، لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی

امام جمعه بخش مرکزی یزد در ادامه خطبه‌های نماز جمعه امروز خود تصریح کرد: بحث اقتصاد در کشور یک امر بسیار مهم و ضروری است که رهبر انقلاب سال‎‌ها ست به آن توجه کرده و در همین راستا سال جاری را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گزاری کرده‌اند.

وی گفت: وظیفه خطیر ایجاد رونق اقتصادی تنها بر عهده یک یا چند قوه کشور مانند دولت و مجلس نیست؛ سه قوه کشور وظایف سنگین خود در این راستا را بر عهده دارند که ممکن است در اجرای آن گاه به کم کاری نیز مبتلا شده باشند ولی نکته اصلی و نجات بخش کشور از معضلات اقتصادی، حضور همه اقشار جامعه و تلاش همگانی در این صحنه است.

آیت الله مدرسی تصریح کرد: جامعه نباید به یک یا چند نهاد متکی باشد و چشم به آنان بدوزد بلکه باید خود گره از کار خود گشوده و به شکوفایی برسد؛ همه اقشار جامعه اعم از خرد و کلان موظفند تا نقش خود در این مسیر را بشناسند و دوشادوش هم جامعه را از این مشکلات نجات دهند.

لجبازی و جناح گرایی؛ آفات عرصه فرهنگی

عضو شورای فرهنگی استان یزد در ادامه با اشاره به سخنان رهبری در جمع نمایندگان جدید مجلس دهم، ولنگاری فرهنگی را یکی از معضلات جدی جامعه امروز  دانست و تصریح کرد: مصادیق این ولنگاری در استان و شهر یزد نیز وجود دارد و جای تأسف است که عده ای دانسته و ندانسته به آن دامن می زنند.

وی گفت: مصادیقی چون بی احترامی به حجاب برتر،چادر، اختلاط زن و مرد در دوچرخه سواری در خیابان ها به بهانه روز هوای پاک، آزادی بی حد گردشگران خارجی در دسترسی به اماکن مقدسه چون محراب سید الشهدا(ع)، اموری نیست که مسئولان فرهنگی استان بتوانند به سادگی از کنار ان عبور کنند.

آیت الله مدرسی اظهار داشت: عرصه فرهنگ، عرصه لجبازی و جناح گرایی نیست، ما در هر زمان و در هر دولتی در مقابل حرمت شکنی ها و انحطاط ها ایستاده ایم این مسأله به مسائل سیاسی مربوط نمی‌شود.

وی در آخر تاکید کرد: مسئله فرهنگی به مراتب مهم تر و حساس تر از مسئله اقتصاد است کسی حق ندارد به دلایل گرایش های خاص سیاسی و نیز لجبازی های شخصی فضای معنوی دارالعباده را مورد گزند قرار دهد.

انتهای پیام/ د




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.