ID : 1048658
گزارش میدانی در شب عاشورا،

عشق امام حسین(ع) در خون ماست/ هدف کربلا «امر به معروف و نهی از منکر» بود


یک دانشجوی بافقی گفت: هدف از اقامه عزا برای سید و سالار شهیدان این است که خود را به مکتب امام حسین(ع) متصل کنیم و از برکات آن بهره مند شویم.

یزد رسا؛ محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر است. مسلمان باشی یا نصرانی، فرقی نمی‌کند؛ خیمه اباعبدالله(ع) آنقدر وسیع و جهان‌ شمول است که دل هر شیفته‌ اهل معرفت، فطرت هر انسان عدالت‌ خواه و قلب هر عاشقی را در خود جای می‌ دهد.
سیدالشهداخبرنگار یزدرسا از بافق در شب عاشورا به سراغ عزاداران حسینی(ع) رفت تا با آن ها در خصوص ایام سوگواری سید و سالار شهیدان گفت و گو داشته باشد.
گزارش شب عاشوراامام حسین(ع) در خون ماست
وی در ابتدا با فردی گفت و گو کرد که کارمند اداره مخابرات بود. محمد صاحبی در کلامی کوتاه به خبرنگار ما گفت: افتخار می کنم که برای امام حسین(ع) عزاداری می کنم. این سوگواری در زندگی شخصی ام خیلی تاثیر داشته و دارد. امام حسین(ع) و عاشورا در خون و رگ ما جاری هستند و کسی نمی تواند ذهنیت ما را نسبت به آن ها تخریب کند. اعتقاد دارم تحریف هایی که نسبت به واقعه کربلا روا داشته می شود، به هیچ جا نمی رسد.

قیام امام حسین(ع) برای نفس خود نبود
حسین غالبی شهروند دیگری بود که خبرنگار ما با وی مواجه شد. این فرد گفت: امام حسین(ع) برای نفس خود قیام نکرد، برای کل جامعه اسلامی، زنده ماندن اسلام و اقامه نماز قیام کرد. اگر قیام ایشان بخاطر خود بود، زن و فرزند را به صحرای کربلا نمی آوردند.
گزارش شب عاشورا (4)غالبی افزود: متاسفانه در آن زمان، عده ای نتوانستند امام زمان(ع) خود را بشناسند و بخاطر ثروت دنیا و البته لقمه های حرامی که شکم هایشان را پر کرده بود، چشم شان بر روی حقایق بسته شد و با امام خود مقابله کردند.

هدف کربلا «امر به معروف و نهی از منکر» بود/ مسئولان در احیای این فرائض الهی بکوشند
عباسعلی محمدی گفت: هدف نهضت عاشورا در یک کلام، امر به معروف و نهی از منکر بود. شهید آوینی می فرماید: آنجا که حسین(ع) در صحنه است، اگر نباشی؛ چه ایستاده به نماز و چه نشسته به شراب، هر دو یکی است.
گزارش شب عاشورا (1)وی ادامه داد: لازم است بصیرت عاشورایی داشته باشیم تا در هر شرایط، آن چیز که تکلیف است را بنحو احسن تشخیص دهیم و عاشورایی عمل کنیم. می طلبد مسئولان امر و متولیان فرهنگی بصورت موثر و مستمر، در خصوص احیاء امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند.

این دانشجوی بافقی اظهار داشت: هدف از اقامه عزا برای سید و سالار شهیدان این است که خود را به مکتب امام حسین(ع) متصل کنیم و از برکات آن بهره مند شویم.

خبرنگار یزد رسا از بافق که در جوار آستان مقدس حضرت امامزاده عبدالله(ع) حضور داشت، سپس با یکی دیگر از شهروندان بافقی گفت و گو کرد.
یزیدیان در حال گسترش اسلام ناب محمدی(ص) نبودند
محسن حسنی نژاد عنوان کرد: امام حسین(ع) برای عدم بیعت با کفر قیام کردند. چیزی که یزیدیان در حال گسترش آن بودند، اسلام ناب محمدی(ص) نبود.
گزارش شب عاشورا (2)وی گفت: ما باید برای حفظ ارزش هایی که امام حسین(ع) بخاطر آن ها قیام کردند، تلاش داشته باشیم و با حضور پرشور در محافل عزاداری، به دشمنان مستکبر بفهمانیم که حسینی(ع) هستیم.

حسنی نژاد بیان داشت: مظلومیت امام حسین(ع) در صحرای کربلا در تاریخ به ثبت رسیده است. آنجا که عده ای نامه نوشتند و امام را دعوت کردند ولی سرانجام مادیات را بر ولایت ترجیح دادند.
این شهروند بافقی در خصوص عزاداری مردم بافق در ایام محرم، اینچنین گفت: به نظر من عزاداری در بافق با اخلاص تر و مستند تر از شهرهای دیگر است. هر چند که در بافق سکونت ندارم ولی برایم اهمیت داشت که حتما در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) در بافق باشم و از ۲۰ روز قبل برای این حضور برنامه ریزی کردم.

اهداف قیام سیدالشهدا(ع) در بین مردم جا نیفتاده است
خبرنگار ما در پایان کار، به یک زوج جوان که بر حسب اتفاق بافقی نبوده و اهل روستای "آینه" شهرستان "سر پل ذهاب" استان کرمانشاه بودند، می رسد.

 

سجاد آینه که به علت تعریفات پدرزن خود که در بافق شاغل است، در ایام محرم جاری به دیار دارالشجاعه سفر کرده، بیان کرد: متاسفانه قیام سیدالشهداء(ع) در بین مردم آنطور که باید، جا نیفتاده است. امام حسین(ع) قصد فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر را داشتند. وظیفه خطبا و مسئولان هر نقطه از کشور است که اهداف قیام حضرت اباعبدالله(ع) را برای مردم تبیین کنند. باید بگویند امام حسین(ع) در ظهر عاشورا به اقامه نماز اول وقت اهتمام ورزیدند. البته امر به معروف و نهی از منکر وظیفه هر مسلمان است.
گزارش شب عاشورا (3)این شهروند کرمانشاهی در رابطه با نحوه عزاداری مردم روستای آینه که ۴۴ شهید به انقلاب تقدیم کردند، گفت: روستای ما یک هیئت دارد که در روز تاسوعا به منازل اهالی روستا می رود و در هر مکان لحظاتی را به اقامه عزا می پردازد. در روز عاشورا نیز مردم بر سر قبور مطهر شهدا حاضر می شوند و پس از قرائت زیارت عاشورا، در آن مکان به عزاداری می پردازند و نماز ظهر عاشورا را به جماعت اقامه می کنند.

اصل مصیبت خاندان اباعبدالله(ع) از «صفر» آغاز می شود
همسر وی نیز در گفت و گو با خبرنگار یزد رسا از بافق، اظهار داشت: در عرصه کربلا، حضرت زینب(س) اسوه صبر، پایداری و حجاب بودند. اصل مصیبت خاندان امام حسین(ع) از ماه صفر آغاز می شود که حضرت زینب کبری(س) در اوج تنهایی میان یک عده غریبه هستند اما باز حجاب و عفاف شان را حفظ می کنند و با اینکه بیشمار مصیبت دیدند، تحمل کردند و نگذاشتند دشمن صدای شیون و ناله شان را بشنود.
"اسدی" در پایان تصریح کرد: افتخار می کنم که الگوی اینچنینی دارم. زنان جامعه امروز ما باید مطالعه کنند و حضرت زینب(س) را بشناسند و ایشان را از همه لحاظ الگوی زندگانی خود قرار دهند تا انشاالله رستگار شوند.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.