ID : 8831614

عضو دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی کردستان: ایران قبل از همه کشورها به خطر داعش پی برد


"ملا بختیار" در گفتگو با شبکه محلی "روداوو" از "جهان بینی" مقامات جمهوری اسلامی ایران برای تشخیص و شناسایی خطر داعش قدردانی کرد.

یه گزارش یزد رسا به نقل از نسیم ،"ملا بختیار" افزود: ایران پیش از هر کشور دیگری به خطر داعش پی برد و اولین کشور بود که درباره خطرات این گروه تروریستی به مقامات عراقی و کردی هشدار داد به طوری که به جرات می‌توانم بگویم جهان بینی مقامات ایرانی و پیشن بینی آنها از تحولات بسیار دقیق و کامل بود.


ملا بختیار به کمک های نظامی ایران به کردهای کردستان اشاره کرد و گفت: کمک ایران تنها معطوف به اتحادیه نبود ؛ بلکه ایران اول به حزب دمکرات آقای بارزانی در منطقه مخمور کمک کرد و پس از آن بود که به یاری ما (اتحادیه میهنی) در جنگ جلولا و سعدیه شتافت.


عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه روداوو مبنی بر اینکه آیا اتحادیه میهنی از احزاب کرد مخالف ایران (احزاب منحله کومله و دمکرات) دفاع خواهد کرد یا خیر؟ گفت: جنبش کردی این احزاب نابود شده و هم اکنون آنها هیچ فعالیت ملموسی ندارند؛ به طوری که میتوانم بگویم آنها چیزی برای گفتن ندارند.


ملا بختیار نسبت به خطر گروهای جهادی تندرو در داخل شهرهای کردستان عراق هشدار داد و گفت: تنها در شهر حلبچه 600 نفر از جوانان این شهر وارد گروه تروریستی داعش شده اند.


وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود به احزاب اسلامگرای کردستان و حزب دمکرات کردستان هشدار داد درمسئله تعیین استاندار سلیمانیه بی طرف باشند و به نماینده جنبش تغییر رای ندهند.


ملا بختیار خاطرنشان کرد: احزاب اسلامی نباید به نماینده جنبش تغییر رای بدهند؛ ما صریحا به آنها گفتهایم که حق ندارند در مسئله تعیین استاندار سلیمانیه از جنبش تغییر حمایت کنند.


با وجود گذشت ٩ ماه از انتخابات شورای استانداری ، به دلیل اختلافات جنبش تغییر و اتحادیه ، تاکنون استاندار این استان مشخص نشده است.

انتهای پیام /ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.