ID : 33163629
رئیس سابق شورای شهر تهران مطرح کرد

عقب ماندگی در تکنولوژی؛ موجب گدایی از دشمن است/دشمن درپی ایجاد مخاطرات علمی برای ایران


رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: شعار حضرت امام خمینی (ره) هم «ما می توانیم» بود و بر همین اساس انقلاب ما به پیروزی رسید.

به گزارش خبرنگار یزد رسا؛ مهدی چمران در نخستین همایش مهندسین بسیجی و یادواره 54 شهید مهندس استان یزد گفت: زمانی که قصد داشتیم در این کشور نفت را ملی کنیم، رزم آرا آمد در مجلس و گفت شما یک آفتابه هم نمی توانید بسازید، چطور می خواهید صنعت نفت را اداره کنید؟ ببینید کجا بودیم که نخست وزیرمان چنین صحبتی می کرد.

رئیس سابق شورای شهر تهران با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: این در حالی بود که ما ثابت کردیم اگر بخواهیم واقعاً می توانیم. شعار حضرت امام خمینی (ره) هم «ما می توانیم» بود و بر همین اساس انقلاب ما به پیروزی رسید.

وی بیان داشت: برخی باور نمی کردند انقلاب به پیروزی برسد. وقتی امام(ره) فرموده بودند شاه باید برود، از ایشان می پرسیدند این سخن شما چه مبنایی دارد؟ شاه ارتش، ساواک و رادیو و تلویزیون را در اختیار دارد و شما تنها از نجف می خواهید او را بیرون کنید. ایشان فرموده بودند این وظیفه من است، و اساساً بر مبنای همین ما می توانیم این آرمان امام راحل به واقعیت پیوست.

وی با اشاره به رشادت های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: طبق فرمول های نظامی ما نباید پیروز می شدیم، برآوردهای صدام در این مورد درست بود. انقلاب ما یک انقلاب نوپا بود، همه چیز در کشور به هم ریخته بود، ارتش و سپاه آمادگی لازم را نداشت، اختلافات داخلی با وجود رئیس جمهور آن زمان در کشور موج می زد و بهترین وقت برای حمله به ایران به نظر می رسید. طبق فرمول و محاسبات نظامی نباید پیروز می شدیم اما شعار ما می توانیم و روحیه جهاد و شهادت به کمک ما آمد.

نائب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی کشور اظهار کرد: در روزهای ابتدایی جنگ ستاد جنگ های نامنظم توسط رهبر معظم انقلاب و شهید چمران با موافقت امام خمینی(ره) تشکیل شد.

وی با بیان خاطراتی از شهید چمران به چگونگی استفاده از آب برای جلوگیری از پیشروی ارتش عراق، ساخت خمپاره، احداث پل برای عبور از رودخانه، تجهیز ماشین آلات جنگی برای عبور از رمل، ساخت نخستین زیردریایی های کوچک و ساخت اولین موشک پرتابی ایران با مدیریت این شهید بزرگوار پرداخت.

چمران تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم حرکت علمی کشور را یادآور شد و گفت: با تلاش محققین و پژوهشگران کشور موفق شدیم به باشگاه فضایی دنیا بپیوندیم و غنی سازی انرژی هسته ای را از زیر سه درصد به نزدیک 20 درصد رساندیم تا جایی که دشمن دستپاچه درخواست مذاکره داد.

وی ادامه داد: در زمانی توانستیم به پیشرفت های هسته ای برسیم که در تحریم بودیم، محدودیت های بسیاری برای محققین ما به وجود می آوردند، دانشجویان ما را از تحصیل در رشته های مرتبط باز می داشتند. ما با شعار ما می توانیم به این جا رسیدیم. باید همین شیوه را ادامه بدهیم تا به پیروزی برسیم.

چمران عنوان کرد: مهندس بسیجی بایستی در هر رشته ای پیشتاز و پیشگام جلو رود. اگر در علم و تکنولوژی عقب بمانیم باید جلوی دشمن دست گدایی دراز کنیم. می بینیم امروز چه مخاطرات علمی برای ما به وجود آورده اند و برای اینکه جلوی پیشرفت ما را در همه زمینه ها بگیرند چه کارهایی انجام می دهند.

وی تأکید کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند در این حرکت علمی توقف و حتی کند حرکت کردن ممنوع است. حرکت علمی ما باید در تمامی رشته ها با قوت ادامه یابد تا بتوانیم موفق و پیروز شویم.

انتهای پیام/


 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.