ID : 1024153
حجت الاسلام غروی در بافق:

علامه امینی؛ ۱۳۰ مدرک از علمای بزرگ اهل تسنن در اثبات حقانیت ولایت امیرالمومنین(ع) جمع آوری کرده است.


حجت الاسلام غروی در بافق گفت: وهابیون راجع به مسئله غدیر نمی گویند دروغ است، می گویند واقعه غدیر رخ داده و در آن پیامبر(ص) واسطه حل اختلاف امام علی(ع) با چند تن دیگر شده اند و یا بر روی واژه "مولا" تکیه می زنند.

به گزارش خبرنگار یزد رسا از بافق، حجت الاسلام سید محمد علی غروی در جشن ولایت علوی که در حضور مسئولانی چون حجت الاسلام سید جواد سلیمانی امام جمعه بافق و محمد اکبری مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان یزد در صحن آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) بافق برگزار شد، خطاب به جوانان گفت: امروزه دست های ناپاک در سایت های مختلف و شبکه های ماهواره ای در حال تبلیغات سوء علیه تشیع هستند و خصوصاً روی مسئله غدیر تکیه کردند.

وی افزود: در فرهنگ ما دو موضوع حساس (غدیر و مهدویت) وجود دارد که جهانیان مخصوصا وهابیت علیه آن ها مبارزه می کنند. البته برادران اهل سنت از وهابیون جدا هستند. هر دو طرف به یکدیگر احترام می گذاریم. اما متاسفانه این وهابیت و سلفی ها روزانه ده ها نفر را در کشورهای اسلامی به قتل می رسانند. البته آنها راجع به مسئله غدیر نمی گویند دروغ است چون در این صورت خودشان را مفتضح کردند. می گویند واقعه غدیر رخ داده و در آن پیامبر(ص) واسطه حل اختلاف امام علی(ع) با چند تن دیگر شده اند و یا بر روی واژه "مولا" تکیه می زنند.

این خطیب کشوری در ادامه بیان کرد: مرحوم علامه امینی صاحب کتاب الغدیر، ۱۳۰ مدرک از علمای بزرگ اهل تسنن در خصوص اثبات حقانیت اعلام ولایت امیرالمومنین(ع) در روز غدیر جمع آوری کرده است. اما تحریف واژه (مولا) خطرناک است.

غروی در پاسخ به ایراد وهابیت به غدیر، اظهار داشت: تمام کتب تاریخی جمعیت حاضر در واقعه غدیر را اقل ۸۰ هزار و اکثر ۱۲۰ هزار نفر نوشتند. جمع کردن این همه انسان در یک نقطه چند ساعت وقت می برد؟ پیامبر(ص) تنها برای گفتن مودت امام علی(ع) این اقدام را در آن گرمای سوزان انجام داد؟ در خصوص تهدید شدن پیامبر(ص) توسط خداوند مبنی بر اینکه اگر ولایت معرفی نشود، رسالت حضرت محمد(ص) کامل نیست، چه جوابی دارید؟ نزول آیه ۳ سوره مبارکه مائده «… الیوم اکملت لکم دینکم …» در روز غدیر برای چیست؟ علما می دانند که الف-لام "الیوم"، عهد حضوری است و بدین معنی که "امروز که علی(ع) معرفی شد"، می باشد.

این روحانی در پایان تصریح کرد: بی معرفتی و بی انصافی است که بگوییم هدف پیامبر عظیم الشأن(ص) در این روز این بوده که به مردم بگوید امام علی(ع) را دوست داشته باشید. همه عالم در چهره حضرت علی (ع) خلاصه می شود. تمامی القاب اسدالله، یعسوب الدین، یعسوب المسلمین، یعسوب القرآن، امام العارفین، امام المومنین، امام المسلمین و … از آن امام علی(ع) است که خاتم الانبیا(ص) به ایشان لقب دادند.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.