ID : 13913019
امام جمعه شاهدیه:

علت بی‌اعتمادی به آمریکایی‌ها،عدم پایبندی‌به تعهداتشان در طول تاریخ است


امام جمعه شاهدیه گفت: باید به آمریکا به عنوان یک کشور طاغوتی و سلطه گر نگاه کرد چراکه آمریکائی ها در طول تاریخ نشان داده اندنسبت به تعهدات خود مقید نبوده، حتی اگر آن تعهدات به نفعشان باشد.

به گزارش یزد رسا، خطیب جمعه شاهدیه در مصاحبه با یزد امــــروز، در خصوص تاکید رهبر معظم انقلاب بر روی کلید واژه «توافق پایدار» گفت: چون از یک طرف آمریکا خودش را یک قدرت می بیند و برای دیگران تا آنجا ارزش قائل می شود که در راستای مدیریت خودش قدم بردارند و از طرف دیگر ایران به عنوان یک قدرت نوظهوردرعرصه های گوناگون سیاسی،فرهنگی و اجتماعی حرف هایی برای گفتن دارد  این امر موجب چالشی سخت برای مخالفان کشور شده  فلذا آمریکا در پی امضای قراردادی است که در دراز مدت بتواند موجب اضمحلال سیاسی،فرهنگی و مرکز مستقل همه حرکت های جهان اسلام شود.

 

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی افزود: به همین دلیل باید به آمریکا به عنوان یک کشور طاغوتی و سلطه گر نگاه کرد چراکه آمریکائی ها در طول تاریخ نشان داده اند نسبت به تعهدات خود مقید نبوده حتی اگر آن تعهدات به نفعشان باشد.


حجت الاسلام بشکانی در ادامه تاکید رهبری بر توافق پایدار را حاصل بی اعتمادی ایران به طرف مقابل دانست و تاکید کرد:آمریکا مظهر شیطان می باشد و بنابراین شکی نیست که نباید به اواعتماد کرد.


امام جمعه شاهدیه در خصوص یک توافق بد اظهار داشت : آمریکا می خواهد با این توافق، امتیازاتی بگیرد که به موجب آن قدرت مانور مدیریتی خود را حفظ کرده و نیز سوء استفاده های همه جانبه خود را داشته باشد.


حجت الاسلام بشکانی با توجه به سخنان امام خامنه ای مبنی برعدم موافقت با بازرسی های غیر متعارف و پرس وجو از شخصیت ها و بازرسی از مراکز نظامی تصریح کرد:در دوره ای که  روحانی دبیر شورای امنیت ملی بود اجازه بازدید از مراکز مهم ایران داده شد تا بدین وسیله مسئله تحریم ها حل و فصل شود اما این گونه نشد و به همین جهت باید حد و مرز آمریکائی ها در توافق نهائی مشخص شود.

 

وی دلیل مخالفت رهبری با موکول کردن توافقات به گزارش آژانس راچنین تشریح کرد:آژانس سقف مشخصی نداشته و گزارش هایی که ارائه  می دهد دو پهلو،یک طرفه و غیر واقعی می باشد و این امر باعث مخالفت ایران به موکول شدن گزارشات هسته ای به این مرکز شده است.

 

حجت الاسلام بشکانی با تاکید بر وابسته نبودن مشکلات کشور به اقتصاد گفت: انقلاب نباید از مسیر اصلی خودش خارج شده وبه سمت مادیات کشیده شود.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.