ID : 39448098
دلایل کاهش میزان پروتکل‌ها در استان یزد؛

عملیاتی نشدن مصوبات کرونایی در یزد/ خستگی کادر درمان از شرایط کنونی


سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد به دلایل کاهش میزان پروتکل‌ها در استان اشاره کرد و گفت: عملیاتی نشدن مصوبات کرونایی در یزد یکی از دلایل کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان است.

ابراهیم سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به دلایل کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان یزد، گفت: همکارانمان در بازرسی در بررسی‌هایشان به موارد دست یافته اند که نشان از عدم از رعایت پروتکل در بخش‌های مختلف در سطح استان دارد.

وی اضافه کرد: باز بودن اصناف بعد از ساعت 20:30 دقیقه، باز بودن تالارها در وضعیت قرمز کرونایی، عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم استفاده از ماسک توسط مردم در مراکز عمومی ازجمله دلایلی است که نشان می‌دهد در این مدت نسبت به قبل پروتکل‌ها کمتر رعایت می‌شود.

سلمانی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌ها تنها به ماسک زدن و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نیست، افزود: اعمال محدودیت‌های مصوب در ستاد مقابله با کرونا شامل موارد رعایت پروتکل‌ها می‌شود و به حداقل رسیدن آن هم به دلیل عملیاتی نشدن بسیاری از همین مصوبات است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌ها در کشور به حداقل رسیده است، اضافه کرد: فرسودگی و خستگی کادر درمان، مشکل اقتصادی و معیشتی مردم، خستگی مردم از شرایط کرونایی و کاهش فوتی‌ها در این موج کرونایی سبب عادی انگاری در جامعه شده است.

وی گفت: اگر افراد پرخطر جامعه و 60 درصد افراد بالای 50 سال واکسینه نشده بودند و روش‌های درمانی جدیدی بکار گرفته نمی‌شد، آمار فوتی‌ها در کشور بالاتر بود.

انتهای پیام/
 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.