ID : 15701748
یک روانپزشک مطرح کرد

عوامل استرس و اضطراب/ راه های درمان آن +کلیپ


هرچیزی در زندگی که به ما فشار روحی وارد کند،استرس نام دارد؛ می توانیم با تمرین فعالیت هایی مانند قدرت نه گفتن،تقویت باور های مذهبی، قهر نکردن و ورزش از شدت استرس و اضطراب بکاهیم.

به گزارش یزدرسا به نقل از یزدبانو، نشست «خانواده دیروز، امروز، فردا» با محوریت«ترس،اضطراب،نگرانی»،عصر دوشنبه در فرهنگسرای شهرداری برگزار شد.

در این نشست صمیمانه، متخصصانی همچون دکتر سید مجتبی یاسینی،دکتر فرزاد فرهودی و روانشناس بالینی،نگین انباری حضور داشتند و به سوالات حضار در باب موضوعات پاسخ دادند.

سید مجتبی یاسینی،متخصص روانپزشکی ضمن بیان اینکه هرگونه تغیری در زندگی و حالات روحی و جسمی ما میتواند استرس ایجاد کند،اذعان کرد: در حالت کلی هر چیزی در زندگی که به ما فشار روحی وارد کند،استرس نام دارد.

یاسینی راه های درمان استرس را این موارد معرفی کرد:

*تقویت قدرت نه گفتن.

*در زندگی قدم های کوتاه برداریم و آرزو های کوچکی با توجه به امکانات و توانایی های خود داشته باشیم.

*کاری که دوست نداریم،انجام ندهیم.

*مکان هایی که دوست نداریم،نرویم.

*با افرادی که دوستشان نداریم، معاشرت نداشته باشیم و این به معنای قهر کردن نیست.

*عوض کردن دید نسبت به قصایای مختلف

*ورزش کردن(باعث افزایش ترشح هورمون اندورفین، همان هورمون شادی می شود.)

*آزاد کردن فکر

وی ادامه داد: هیچ گاه باکسی قهر نکنیم،بلکه فاصله مان را با آن ها براساس میزان علاقه تنظیم کنیم و به جای 10کلام،یک کلام با او حرف بزنیم؛توجه داشته باشیم که قهر کردن پیامد های بدتری دارد. بنابراین وقتی استرس نداشته باشیم،بهتر فکر میکنیم،در نتیجه عملکرد ما بهتر خواهد بود.

سید مجتبی یاسینی، در مبحث اضطراب، اضطراب را زیر مجموعه ی استرس نام نهاد و گفت: اضطراب نوع اول یعنی بدون دلیل نگرانم که ممکن است اتفاقی برای من یا دیگری بیفتد.استرس نوع دو یعنی با دلیل اما دلیلی غیر منطقی نگرانیم که اتفاقی برای ما وقوع خواهد داد.

وی اذعان کرد: همیشه مقداری از اضطراب لازم است اما وقتی از حدی فراتر رفت یا اگر اضطراب عملکرد شما را مختل کرد، باید به یک روانپزشک مراجعه کرد.

دکتر یاسینی، راه اصلی رهایی از اضطراب ها را، آزاد کردن خود از قید و بند ها ضمن رعایت ظرافت ها،بیان کرد.

یاسینی،متخصص روانپزشک، جنون را بخشی از ترس نامید و ادامه داد: جنون یک وضعیت روانی غیر طبیعی است که نشانه های زیر را در بر دارد:

*قطع ارتباط با واقعیت

*مختل شدن قضاوت

*نفهمیدن عملکرد خود

همچنین جنون نیز درمان دارد،که باید به روانپزشک مراجعه شود.

انتهای پیام/ش



Loading the player...

summary-address :
Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.