ID : 37779940

غربالگری 575 هزار نفر در مبادی ورودی و خروجی استان یزد


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: از ابتدای اجرای طرح، 575 هزار و 661 نفر در طرح پایش کرونا، توسط جمعیت هلال احمر یزد غربالگری و تب سنجی شدند.

به گزارش یزد رسا؛ «محسن حرازی زاده یزدی» مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت : در 25 پایگاه فعال در سطح استان یزد و با فعالیت امدادگران و جوانان و داوطلبان هلال احمر، طرح ملی غربالگری در مبادی ورودی و خروجی استان و شهرستانها انجام گرفت

حرازی زاده با اشاره به حضور تیم های امداد و نجات در 25 ایستگاه بازرسی طرح سلامت بیان کرد: همزمان با شیوع و گسترش کرونا در استان یزد از تاریخ 9 اسفند ماه ۹۸ ، تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در محورهای ورودی و خروجی استان، شهرستانها و راه آهن و ترمینال با همکاری مرکز بهداشت و نیروی انتظامی و شهرداری و دیگر دستگاه های خدمت رسان استقرار یافتند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به این‌که  244 هزار و 38 خودرو سواری در محورهای مواصلاتی استان یزد تب سنجی و غربالگری شدند، بیان کرد: طبق آخرین آمارگیری انجام شده 575 هزار و 661 نفر غربالگری و تب سنجی شدند که از این تعداد 833 نفر به مراکز درمانی و بهداشتی استان ارجاع داده شده‌اند.

وی تصریح کرد: از تاریخ 9 اسفند ماه سال 98 تاکنون ، مجموعه غربالگری در تمام پایگاه های هلال احمر در سراسر استان غربالگری به وسیله 651 تب سنج روز  انجام شد.

حرازی زاده تصریح کرد: مهم ترین هدف تیم‌های امداد و نجات، تب سنجی و هشدارهای لازم به شهروندان در جهت ممانعت از سفر است.

وی خاطرنشان کرد: 262 نفرروز از پرسنل هلال احمر و 1596  نفر روز از اعضای جوانان ، امدادگران و داوطلبان آموزش دیده تحت عنوان تیم های اجرایی با 307 دستگاه روز خودرو امدادی و کمک دار تمام استان را تحت پوشش خدمات خود قرار داده‌اند.

حرازی زاده  افزود: با کمک های مردم نوع دوست و داوطلبان خیر هلال احمر استان یزد اقلام بهداشتی از قبیل 8 هزار و 523 عدد ماسک، 1600  جفت دستکش، 3624 عدد گان ، 2339 عدد پاپوش ، 1458 عدد کلاه ، 40 تیوپ ژل ضدعفونی، 1540 لیتر مایع ضدعفونی و 40  لیتر ماده شوینده و 668 ثوب لباس محافظت شخصی  توزیع شد.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از عموم مردم استان خواست؛ به منظور ریشه کنی ویروس کرونا در خانه بمانند و از تردد غیرضروری در سطح شهرها و جاده ها خودداری کنند تا با کمک هم از این بحران عبور کنیم.

انتهای پیام/


 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.