ID : 15204493
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان یزد:

غفلت قربانیان عامل بسیاری از جرائم است


معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان یزد اظهار داشت: تحقیقات نشان می دهد بسیاری از آسیب ها از غفلت، ناآگاهی و بی موالاتی ناشی می شود. مثلا سرعت، فرصت و سهولت سه عامل اصلی در تمام سرقت ها هستند. از این سه عامل تنها سرعت به سارق مربوط می شود و باقی موارد به خود قربانی باز می گردد.

به گزارش یزد رسا، معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان یزد در مصاحبه با عصر فرهنگ گفت: معاونت اجتماعی تلاش دارد تا به جای دستگیری افراد دست آن ها رابگیرد. به همین جهت پیشگیری اجتماعی از جرم در دستور کار این معاونت قرار دارد و معاونت اجتماعی با توجه ویژه به بحث آینده پژوهی نگاهی معطوف به آینده دارد.

سرهنگ «محمد رضا مزیدی» افزود: آینده پژوهی پیشگوئی نیست بلکه علم پیش بینی آینده است. با این وسیله وضعیت آینده جامعه رصد شده و راهکاری برای پیشگیری از وقایع ناگوار اتخاذ می شود.

وی اظهار داشت: تحقیقات نشان می دهد بسیاری از آسیب ها از غفلت، ناآگاهی و بی موالاتی ناشی می شود. مثلا سرعت، فرصت و سهولت سه عامل اصلی در تمام سرقت ها هستند. از این سه عامل تنها سرعت به سارق مربوط می شود و باقی موارد به خود قربانی باز می گردد. به همین دلیل هم می گویند قربانیان جرم هم در جرم سهیم هستند.

مزیدی اعلام کرد: به همین دلیل باید مدام به شهروندان نکات ایمنی را یادآوری کرد. ما اینجا منتظر نیستیم تا اتفاقی بیافتد و مجرم را به دادگاه ببریم بلکه آموزش همگانی و اطلاع رسانی برای پیشگیری از وقوع جرم تمام هم و غم ماست.

سرهنگ مزید گفت: برای مثال سرقت موتور سیکلت در یزد زیاد است. طبق برآوردها درصورت رعایت نکات ایمنی سرقت ها تا دو سوم کاهش می یابد. ولی متاسفانه عدم رعایت نکات ایمنی باعث بروز سرقت فراوان و در نتیجه احساس ناامنی بسیار در جامعه می شود.

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.