ID : 10344551
امام جمعه مهریز:

فتنه 88 توطئه بزرگ براندازی/ ملت بابصیرت 9دی نقشه دشمن را خنثی کردند


امام جمعه مهریز گفت: هدف دشمنان در فتنه سال 88 براندازی نظام اسلامی ما بود که به حول و قوه الهی و با بینش و بصیرت مردم و ولایتمداری توطئه کفر جهانی و عوامل داخلی آنها خنثی شد.

به گزارش یزد رسا به نقل از صبح مهریز، حجت الاسلام والمسلمین " علی برهان " در خطبه های نمازجمعه این شهر به تفصیل در خصوص روز نهم دی ماه سال 1388 اشاره و افزود: بعد از مشارکت بی سابقه مردم در انتخابات رییس جمهوری برخی عوامل داخلی با حمایت کفر جهانی شایعه تقلب در این انتخابات به  راه انداختند .

وی ادامه داد: آنها برای رسیدن به اهداف زشت و بی مورد خود به همه مقدسات ، مساجد ٰ حسینیه ها ٰ حتی به اصل ولایت فقیه و جمهوری اسلامی و به اموال عمومی مردم و اموال دولتی خسارت وارد کردند و از هیچ بی شرمی علیه مقدسات ابایی نداشتند .

امام جمعه مهریز اظهار داشت: فتنه گران وابسته به دشمنان خارجی حتی کار را به جایی رساندند که به تمامی اعتقادات و ارزش های این ملت فهیم و ولایتمدار اهانت کردند و ماهیت زشت خود را به خوبی نشان دادند .

برهان گفت: جریان فتنه در کشور ما مثل دستگاه یزیدی و  مثل ابن زیاد عمل کردند و ما جریان اصلاح طلب را تا قیام قیامت کثیف می دانیم و قطعا این جریان ضد انقلاب و پلید فراموش نمی شود .

وی گفت: در روز نهم دی  ملت با بصیرت و فهیم ایران اسلامی با لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در دفاع از کشور و انقلاب اسلامی حماسه آفریدند .
وی ادامه داد: حماسه عظم و بزرگ ملت قهرمان ایران در نهم دی ماه موجب شکست توطئه های دشمنان داخلی و خارجی و بخصوص قدرت های شیطانی و استکباری عالم شد .
امام جمعه مهریز اظهار داشت: روز نهم دی به عنوان روز مهم و تاثیرگذار در تاریخ انقلاب اسلامی باید همیشه در فکر و ذهن ملت شجاع ما زنده بماند و ابعاد آن به درستی برای مردم و بخصوص جوانان تبیین شود .
برهان گفت: دشمنان بعد از حضور حماسی ملت قهرمان ایران در صحنه انتخابات می خواستند تا با توطئه و حیله شیرینی آن مشارکت عظیم را در کام مردم ما تلخ کنند که با درایت مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم نقش بر آب شد .
امام جمعه مهریز به تفصیل پیرامون علت بروز این حادثه در سال 1388 اشاره و تصریح کرد: ملت ایران طی 35 سال گذشته توطئه های مختلف را به چشم خود دیده و با هوشیاری و بصیرت نقش بر آب کرده است .
برهان گفت: در حوادث فتنه سال 1388 کشورهای معاند زیادی و حتی برخی سفارتخانه ها نقش اساسی داشتند که خوشبختانه با درایت مقام معظم رهبری و بیداری ملت این توطئه بزرگ خنثی شد .
امام جمعه مهریز تاکید کرد: دشمنان و معاندان به خیال خام خود احساس می کردند می توانند با هتک حرمت به مقدسات اهداف پلید خود را در کشور دینی ما دنبال کنند ولی همه اهداف آنها نقش بر آب شد.
برهان گفت: جریان فتنه و فتنه گری در کشور ما هیچگاه فراموش نمی شود و این ملت تا قیام قیامت مطیع اوامر رهبر فرزانه خویش خواهد بود و به راه نورانی خویش با قدرت ادامه می دهد .
وی همچنین به موضوع حلال و حرام در دین اسلام اشاره کرد و از مردم خواست تا حتی در لحظات فقر و تهی دستی به وظایف شرعی خود عمل کرده و حلال زندگی کنند .
امام جمعه مهریز گفت: تمامی لحظات زندگی یک آزمون است و مسوولیت ها برای ما صحنه امتحان است و باید سعی کنیم در آزمون زندگی سربلند و روسفید باشیم .
برهان گفت: مومن واقعی کسی است که هیچگاه از مسیر حق و عدل الهی خارج نمی شود و تمامی فعالیت و حرکات او برای خدا و کمک به دیگران است.

امام جمعه مهریز ادامه داد: زندگی سعادت بخش فقط زندگی سالم و حلال است و لذ ا باید همیشه مواظب حرام ها بود و گول ظواهر دنیا را نخورد .




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.