ID : 17240263
یک کارشناس دینی درجمع عزادارن بهابادی مطرح کرد

فراهم سازی حرکت مردم در مسير ولايت،مهمترین عامل در کاهش آسیب های اجتماعی


یک کارشناس دینی در جمع مردم بهاباد گفت: فراهم سازي حرکت مردم در مسير ولايت و اهل بيت مهمترین عامل در ترويج فرهنگ سبک زندگي اسلامي و کاهش آسيب هاي اجتماعي خانواده هاست.

به گزارش یزدرسا از بهاباد؛ مردم مومن و خداجوی بهاباد در شب رحلت حضرت رسول اکرم (ص)و شهادت امام حسن مجتبی (ع) به سوگواری پرداختند.

دراین مراسم که با حضور قشرهای مختلف مردم ولائی بهاباد در جوار آرمگاه آخوند ملا عبدالله بهابادی برگزار شد حجت الاسلام خوش خوی یکی از روحانیون برجسته شهرستان در این مراسم باگرامیداشت رحلت  حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن(ع) به تشریح ویژگیهای اخلاقی و رفتاری رسول اکرم (ص) پرداخت.

وي با اشاره به ويژگي‌هاي سيره عملي زندگي پيامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفي(ص) افزود: خداوند در قرآن به ويژگي‌ها و صفات بارز پيامبر(ص) اشاره مي‌کند که رحيم و مهربان بودن، برخورداري از خلق نيکو و عفو و گذشت پيامبر(ص) را مي‌توان به عنوان مهم‌ترين اين صفات دانست.

این روحانی برجسته با بيان اينکه لزوم تبيين شخصيت و جايگاه حضرت رسول اکرم (ص) به عنوان عامل وحدت جهان اسلام و امت اسلامي گفت: رسول اکرم (ص) در شکل دهي تمدن بزرگ اسلامي نقش بسزايي داشتند.

وي تصريح کرد: رابطه معنوي مردم با اهل بيت عصمت و طهارت و پيامبر خدا (ص) ضمن ايجاد آرامش معنوي در جامعه نقش مهمي در مقابله با جنگ نرم دشمنان دارد.

حجت الاسلام خوش خوی فراهم سازي حرکت مردم در مسير ولايت و اهل بيت را عاملي مهم در ترويج فرهنگ سبک زندگي اسلامي و کاهش آسيب هاي اجتماعي خانواده ها دانست و گفت: پيامبر اکرم (ص) اسوه رحمت و وحدت در جهان اسلام است.

وی تاکید کرد: تمسک جستن به قرآن و عمل به آموزه های این کتاب الهی و پیروی از سیره پیامبرگرامی اسلام (ص) و امامان معصوم (ع) به امت اسلامی اعتبار می بخشد.

وی ضرورت حفظ وحدت ،اخوت و برادری در میان امت اسلامی را متذکر شد و بیان کرد: اتحاد و یکپارچگی در میان مسلمانان باید استحکام یابد تا در مقابل دشمنان شکست نخورند.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.