ID : 7074736

فرجی دانا تا 20 مرداد فرصت دارد/ کمک های مالی به روزنامه‌های خاص علت اصلی سؤال از جنتی


عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که استیضاح وزیر علوم یک ماه به تعویق افتاده است، تصریح کرد: فرجی دانا تا 20 مرداد فرصت دارد به تعهدات خود عمل کرده و مسائل مربوط به برخی اساتید و دانشجویان را حل و فصل کند.

به گزارش یزدرسا ، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا آشتیانی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به تغییرات نامناسبی که وزیر علوم در برخی دانشگاه‌ها انجام داده است، اظهار داشت: فرجی دانا با سرکارآوردن افرادی که شایستگی لازم را نداشته‌اند باعث شد در مجلس شورای اسلامی تصمیم بر استیضاح وی گرفته شود.


وی ادامه داد: در همین راستا از رییس مجلس درخواست کردیم تا با وی اتمام حجت نموده و در این خصوص تا 20 مرداد به وزیر علوم فرصت داده شده تا برای حل مسائلی چون بازگردانی اساتید شایسته به دانشگاه و حل بحث دانشجویان ستاره دار و حل و فصل مسائل دیگر، اقدام عملی کند.


آشتیانی با بیان اینکه برخی نمایندگان مجلس بر استیضاح تاکید داشته و همچنان خواستار استیضاح هستند، افزود: با وجود مخالفت‌هایی که از سوی برخی نمایندگان مبنی بر تشکیل جلسه با فرجی دانا بود اما با این وجود قرار بر این شد که تا 20 مرداد به فرجی دانا فرصت داده داده شود و در صورت اجرا نشدن تعهدات ذکر شده، قطعاً استیضاح از وی به عمل می‌آید.


وی همچنین با اشاره به حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در کمیسیون فرهنگی مجلس، ابراز داشت: چند تن از نمایندگان با طرح سؤال‌هایی پیرامون برخی اقدامات و کمک‌های مالی به روزنامه‌های خاص، خواستار توضیح جنتی در این خصوص بودند که  از جواب‌ های وی قانع نشدند و قرار بر این شد که این مسئله در صحن علنی مجلس مطرح شود.


عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه به وجود تبعیضاتی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد در اختصاص بودجه به برخی از نشریه‌ها و روزنامه ها ی خاص پرداخت و گفت: مسئله بعدی در سؤالات نمایندگان نبود نظارت کافی وی و معاونانش بر برخی مسائل مانند تبلیغات در شهرستان‌ها و استان‌های دور افتاده می‌باشد.


وی در پایان خاطر نشان کرد: تبعیض مالی و نبود نظارت کافی در بخش نشریه و تبلیغات در برخی از شهرها از محورهای سؤالات نمایندگان از جنتی بود که با قانع نشدن نمایندگان سؤال کننده این مسئله به صحن علنی مجلس ارجاع داده شد.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.