ID : 20800343
آیت الله مدرسی:

فرقه‌سازی از مهمترین آفات دین اسلام است


امام جمعه بخش مرکزی یزد فرقه‌سازی را از مهمترین آفات دین اسلام خواند و گفت: باید با تبیین آیات و روایات قرآن‌کریم مانع توسعه این آفت و ترویج آموزه‌های غلط دینی به نام دین اسلام شویم.

به گزارش یزد رسا،  آیت الله "سید محمدکاظم مدرسی" در هفتمین اجلاس مجمع جهاني اسلام که از روز گذشته به میزبانی یزد در حال برگزاري است، با اشاره به نقش هم‌اندیشی ملت‌های مسلمان در راستای تقویت بیش از پیش جهان اسلام، اظهار کرد: برگزاری کنفرانس‌ها و اجلاس‌های مختلف کشورهای اسلامی، مهمترین راهکارهای رفع مشکلات فرقه‌ای در جهان اسلام است.

وي مجمع جهاني اسلام را اتاق فکری برای برون رفت از مشکلات دنياي اسلام در عرصه‌های مختلف دانست و بیان کرد: امروز مسلمانان جهان از ابعاد مختلف، درگیر بحران‌های دینی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هستند.

مدرسی تصریح کرد: فرقه‌سازی از جمله مهمترین آفات دین اسلام است و باید با تبیین آیات و روایات قرآن‌کریم مانع توسعه این آفت و ترویج آموزه‌های غلط دینی به نام دین اسلام شویم.

وی هم‌اندیشی کشورهای اسلامی با محوریت اصول و مبانی قرآنی را از جمله مهمترین رسالت‌های مسلمانان در جهان عنوان کرد و ادامه داد: اتحاد و وحدت ملت‌های مسلمان، تنها راه رفع مشکلات جهان اسلام در عصر امروز است.

این کارشناس مسائل دینی، ملاک قرار دادن دستورات الهی در راستای حمایت از مظلومان و احساس مسئولیت در قبال یکدیگر را از جمله ضرورت‌های وحدت کشورهای اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: مبنای انقلاب جمهوری اسلامی ایران، بر اساس صلح و دوستی با تمام مردم دنیا و جهاد در برابر مستکبران است.

ایسنا




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.