ID : 1038649
سخنران مراسم 13 آبان یزد:

فرهنگ «اشداءُ علی الکُفّار رُحماءُ بَینَهُم» را باید نهادینه کنیم/ «هیهات منّا الذّله» کلید راهنمای ملت ایران


امام جمعه بخش مرکزی یزد در مراسم 13 آبان با بیان اینکه باید فرهنگ قرآنی"اشدا علی الکفار رحما بینهم" را در بین عموم جامعه نهادینه سازی کنیم گفت: "تسخیر لانه جاسوسی آمریکا" از درک مردم ایران است که امروز مردم دنیا به آن رسیده اند.

به گزارش یزد رسا، حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد  پیش از ظهر امروز در جمع راهپیمایان 13 آبان در میدان امیر چخماق یزد با یاد آور شدن مبارزات امام(ره) در برابر آمریکا نماد اسکتبار جهانی اظهار داشت: 13 آبان یادآور خاطرات این ملت در 50 سال گذشته روزی که امام(ره) به عنوان نماد اسکتبار ستیزی صدای اعتراض رسمی خود را در سال 1343 اعلام فرمود.

وی اذعان داشت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 35 سال قبل توسط دانشجویان مسلمان با عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام گرفته است که این ریشه در قرآن و از عقاید راستین ملت ایران قرار گرفته است.

مدرسی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: خدای سبحان می فرماید ما هر پیامبری و فرستاده ای را برای ملتی برگزیدیم که دو اصل معنویات، اعتقادات و مبارزه با شیاطین، مستکبران و مبارزه با کسانی که بر گرده ی ملت ها سوار شده اند را مبنا و اساس خود قرار دهند. 

وی بیان داشت :طبعاً مبارزه با ظالمین و مستکبرین در رأس برنامه پیامبران الهی قرار داشت چرا که عدم این، با اصل اساسی قرآن سازگاری ندارد.

حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی

مدرسی اظهار داشت : باید شعار "اشدا علی الکفار رحما بینهم"  این فرهنگ قرانی را در بین عموم جامعه نهادینه سازی شود.

وی با بیان اینکه  امروز با عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی، ریشه در آیات صریح قرآنی دارد ابراز داشت: از آن جهت است که قرآن با صراحت مرگ بر مستکبران را امر کرده است.

مدرسی اظهار داشت: ملت ما مفتخر است در طول سه هزار سال زیبایی را تشخیص داده است و به راحتی آن را پذیرفته و به سایر ملت ها ترویج داده است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه از سالیان گذشته ملت ما با خصوصیت زیبای یکتاپرستی پیوند خورده و افتخاری برای ملت ایران است اذعان داشت: ملت ایران در طول سال ها نسبت به فرهنگ اصلاح امت ها و «هیهات منا الذله» آشنا بوده و به عنوان کلید راهنما تشخیص داده است.

حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی در ادامه گفت : مردم ایران در ابتدای سال 1341 و 1342 به راحتی حرکت امام (ره) را پذیرقت و به درستی آن را ادامه داده است.

وی با ذکر اینکه این ملت به دنبال زیبایی و در صدد حفظ دستاوردهای آن را دارد افزود: هر کس بخواهد در مقابل این دستاوردها بایستد و سخنی را به ناحق به زبان جاری کند در مقابل تمام دنیای آن ایستادگی خواهند کرد.

مدرسی اظهار داشت: این ملت با استناد به آموزه های قرآن هر کجا فروعن و فرعونیان باشند در مقابل آنها ایستاده و با توجه به آیه قرآن کریم که فرعون صفتان در زمین فساد و بین مردم اختلاف افکنی می کنند این ملت در مقابل آن ها خواهند ایستاد.

وی با بیان اینکه این ملت از ده ها سال قبل نسبت به سایر ملل پیشی و  آن زمان که لانه جاسوسی در تهران تسخیر شد دنیا در آن مات و مبهوت ماند اظهار داشت: با گذشت 34 سال از آن جریان بر همه دنیا مبرا شده است که  سفارت خانه های آمریکا در تمام دنیا به عنوان لانه های جاسوسی و چیزی دیگر جز آن نیست.

مدرسی تصریح کرد : این از درک مردم ایران است که امروز مردم دنیا به آن رسیده اند.

وی گفت: ملت ما ملتی است که 8 سال دفاع مقدس به عنوان امری زیبا پذیرفت  و در برابر ضالمان و صدام ایستاد و شهیدان برای عزت و پایداری اسلام جان خود را تقدیم کردند.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.