ID : 38881773
امام‌جمعه بخش مرکزی یزد:

فرهنگ شهید سلیمانی فرهنگ اقامه دین بود/ «انتقام سخت» یعنی رسیدن به آرمان‌های سردار سلیمانی


آیت‌الله مدرسی امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه انتقام سخت یعنی رسیدن به آرمان سردار سلیمانی، گفت: فرهنگ شهید سلیمانی فرهنگ اقامه دین بود.

آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در گفتگو خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه شهید سلیمانی به‌عنوان یک مکتب ساز، جریانی را در دنیا به وجود آورد، گفت: مکتب مجموعه‌ای از ایدئولوژی و بایدها و نبایدها، همراه با شناخت نیکی‌ها و بدی‌ها و نیز عمل به دستورات طبق همان نظام فکری است.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد اضافه کرد: سردار سلیمانی مکتبی داشت که برگرفته از قرآن و عترت بود، از طرفی با جامعه کفر که با اسلام دشمنی داشت، سخت و پولادین و همچنین با مسلمانان عطوفانه و مهربانانه برخورد می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ شهید سلیمانی فرهنگ اقامه دین بود، افزود: این شهید عزیز سعی می‌کرد که دین اسلام را علنی می‌کرد و چهره‌ای متدینانه داشت که به یک الگویی کم‌نظیر برای دیگران تبدیل شد.

نائب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد ادامه داد: هیچ احساس ضعف روحی در مقابل خستگی‌ها نمی‌کرد و در مقابل سختی‌ها هیچ زمانی کوتاه نمی‌آمد تا به آن چیزی که می‌خواهد دست یابد.

مدرسی با بیان اینکه شهید سلیمانی اصلاً حاضر نبود که تن به ذلت دهد، اضافه کرد: این شهید عزیز تمام این ویژگی‌های ناب را با ولایت رسول خدا و ولی امر خود چه در زمان امام راحل و چه در زمان مقام معظم رهبری همراه کرده بود.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه شهید سلیمانی توانست مکتبی را راه‌اندازی کند که خون او بتواند مسیر را ادامه دهد، گفت: در حقیقت این شهید، درخت تناوری بود که از کنار او جوانه‌هایی مثل حیدریون، فاطمیون، زینبیون، حشدالشعبی و ... برویاند و آنها را روی پای خود استوار سازد.

وی اضافه کرد: شهید سلیمانی یک فرد نبود که با رفتنش راه و مسیر مسدود شود بلکه یک مکتب، بصیر و طریق روشن بود که راه او در این صراط ادامه پیدا خواهد کرد.

نائب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد با بیان اینکه ما هر اتفاقی را رقم بزنیم نمی‌توانیم خون‌خواهی ترور این شهید بزرگوار را داشته باشیم، افزود: دشمن باید بداند که ملت ایران و مردم مظلوم منطقه از خون حاج قاسم نخواهند گذشت و خون‌بهای او تنها به کشته شدن یک یا چند نفر از دشمنان سردار سلیمانی نیست بلکه خون‌خواهی او عبارت است از رسیدن به آرمان‌های این شهید عزیز که نجات ملت‌های مسلمان از زیر یوغ ستمگران و اخراج ستمگران از منطقه است.

مدرسی تأکید کرد: ما زمانی انتقام سخت را از دشمن خواهیم گرفت که بتوانیم منطقه را از وجود آمریکایی‌ها و مستکبران پاک کنیم که با توجه به شرایط پیش‌آمده و محیا شده، امیدواریم هر چه سریع‌تر به آن دست‌یابیم.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.