ID : 37414804
در پی تداوم آلودگی هوا؛

فعالیت کارگاه های شن و ماسه در میبد متوقف شد


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: در پی تداوم وضعیت آلودگی هوا امروز سوم دیماه فعالیت تمامی کارگاه های شن و ماسه در شهرستان میبد تا اطلاع ثانوی متوقف شد.

به گزارش یزدرسا، نیره پورملایی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد از توقف فعالیت کارگاه های شن و ماسه در شهرستان میبد خبر داد و گفت: با توجه به پیش بینی پایداری هوا بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی و تشکیل کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا در شب گذشته، برابر یکی از مصوبات این کارگروه، پایش و تشدید برخورد با منابع آلاینده مستقر در پیرامون شهر میبد در دستور کار این اداره کل قرار گرفت و امروز سوم دیماه فعالیت تمامی کارگاه های شن و ماسه در شهرستان میبد تا اطلاع ثانوی متوقف شد.

در همین راستا کارشناس پایش و مسئول ایستگاه‌های سنجش وضعیت کیفی هوا با اعلام وضعیت ناسالم هوای میبد اظهار داشت: شاخص کیفی منتهی به ۹ صبح شهرستان میبد ۱۲۷ بوده و بر همین اساس این شهرستان هم اکنون در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

وی افزود: لذا با توجه به شرایط موجود، شهروندان بخصوص بیماران تنفسی ، قلبی، کودکان و سالخوردگان از هرگونه تردد غیرضروری حتی المقدور خودداری کنند.

سید مصطفی میرزاده با بیان اینکه این شرایط بطور مداوم رصد و در صورت تداوم اطلاع رسانی خواهد شد، اذعان داشت: عمده دلیل بالا رفتن شاخص آلودگی هوا در میبد را ، وجود وسایل حمل ونقل در سطح شهر ، همچنین وجود صنایع  که موجب جابجایی ذرات و بالا رفتن شاخص کیفی هوا شده است.

گفتنی است صبح امروز و در بازدید کارشناسان محیط زیست از نواحی صنعتی محدوده جنوبی این شهرستان از فعالیت سنگ شکن و چمفر ۴ واحد کاشی در حوزه شهرستان میبد جلوگیری به عمل آمد. در ادامه پایش های دیشب و امروز ظرفیت اسپری درایرهای هشت واحد کاشی در حوزه شهرستان کاهش داده شد.

انتهای پیام/

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.