ID : 34859368

فعالیت 885 نفر از مبلغان حوزه علمیه خواهران در استان یزد


معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد از فعالیت ۸8۵ مبلغ خواهر در سطح استان خبر داد و گفت: در طول فصل بهار امسال 885مبلغ، در برنامه های اردوهای راهیان نور، اعتکاف، جلسات قرانی فعالیت داشتند.

به گزارش یزدرسا،‌ مریم حسن پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به اینکه بهارسال ۹۷ با ماه های پرفیض رجب ، شعبان و رمضان مصادف شد و بهار معنوی و ویژه ای در ابتدای سال 97 رقم خورد، اظهار کرد: طلاب خواهر در ابتدای سال و ایام نوروز فعالیت تبلیغی را در اماکن مذهبی از قیبل مساجد، امامزاه ها، حسینیه ها و همچنین اماکن تاریخی و باستانی آغاز کردند.

وی با بیان اینکه یكی از وظايف حوزه علمیه خواهران، اعزام مبلغ در مناسبت‏های خاص سال است، ادامه داد: در این راستا در ایام تعطیلات نوروزی سال 97 ، تعداد ۱۶۵مبلغ با حضور در اماکن گردشی ، امامزادگان، ایستگاه راه آهن و... فعالیت داشتند که ۵۶۹ اعزام به اماکن مذکور انجام و طلاب در ترویج فرهنگ دینی و اسلامی اقداماتی را انجام دادند.

خانم حسن پور با اشاره به فعالیت تبلیغی طلاب در کاروان های راهیان نور، افزود در این زمینه نیز ۱۰۱ مبلغ در ۱۱۵ اعزام اعم از کاروان دانشجویی، دانش آموزی و یا اقشار مختلف مردمی مشغول فعالیت شدند.

وی با اشاره به نقش حوزه های علمیه در تعمیق باور های دینی، بیان کرد : در ایام اعتکاف امسال نیز ۱۸۲ مبلغ در ۴۳۰ اعزام به مساجد، مباحث دینی و اخلاق اسلامی را بیان کردند وپاسخگوی سوالات شرعی بانوان معتکف در مساجد بودند؛ در ماه مبارک رمضان 330 جلسه قرآنی در 11 مدرسه علمیه خواهران سراسر استان همراه با آموزش تجوید و روانخوانی بیان تفسیر و احکام برگزار شد،همچنین مراسم احیاء و شب زنده داری ویژه شب های قدر در 6 مدرسه علمیه خواهران استان با حضور بانوان برگزار شد .

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به اهمیت جلسات قرانی و آموزش قرآن به بانوان تصریح کرد: درماه مبارک رمضان ۳۵۳ مبلغ، ۱۰۷۴۷ جلسه را در سراسر استان برگزار کردند که قرائت قرآن، تفسیر و آموزش روان خوانی و روخوانی قرآن کریم، پاسخگویی به مسائل شرعی، بیان احکام و.... از برنامه های اجرا شده در این جلسات بوده است و گفتنی است؛ اين اعزام‏ها به درخواست مردمی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.