ID : 15031188
اخبار حوادث دوم شهریورماه استان یزد؛

قاچاقچيان با 20 کيلو ترياک از خاتم عبور نکردند/راننده کاميون زير ميلگردها جان داد


فرمانده انتظامي استان يزد گفت: ماموران مبارزه با موادمخدر اين استان در عملياتی، 575 کيلو «ترياک»، 180 کيلو «هروئين» و 10 کيلو و 600 گرم «شيشه» را در محورهاي ورودي از سوداگران مرگ کشف کردند.

به گزارش یزد رسا به نقل از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامي استان يزد گفت: ماموران مبارزه با موادمخدر اين استان در عمليات شب گذشته، 575 کيلو "ترياک"، 180 کيلو "هروئين" و 10 کيلو و 600 گرم "شيشه" را در محورهاي ورودي از سوداگران مرگ کشف کردند.

سردار "ايرج کاکاوند" ادامه داد: با توجه به اينکه استان يزد جزء شاهراه هاي اصلي و ترانزيتي موادمخدر توسط قاچاقچيان و سوداگران مرگ است، ماموران پليس مبارزه با موادمخدر اين استان از حرکت يک محموله موادافيوني از شرق کشور مطلع شدند.

وي بيان داشت: تحقيقات ماموران ادامه داشت تا اينکه شب گذشته سوداگران مرگ، با دو خودرو سواري وارد راه هاي مواصلاتي استان شدند و به همين منظور تيم هاي عملياتي پليس يزد مسير ورودي اشرار را تحت نظر قرار دادند.

کاکاوند ضمن اشاره به عمليات ضربتي ماموران پليس و متوقف ساختن خودروهاي اشرار خاطر نشان کرد: در اين عمليات ضربتي و غافلگيرانه، 575 کيلو ترياک، 180 کيلو هروئين و 10 کيلو و 600 گرم  شيشه کشف و پنج تن از قاچاقچيان نيز دستگير شدند.

فرمانده انتظامي استان يزد در خاتمه با بيان اينکه در اين عمليات نيز دو خودرو سواري "سمند" و "وانت مزدا" از سوداگران مرگ توقيف شده است تصريح کرد: يکي از اولويت هاي اصلي پليس استان يزد که دغدغه و نگراني اکثر خانواده ها نيز مي باشد موضوع مبارزه با موادمخدر و دستگيري توزيع کنندگان موادافيوني است.

 

توقيف 23 تن برنج قاچاق در محور "دهشير- يزد"

فرمانده انتظامي شهرستان "تفت" استان يزد از کشف 23 تن برنج خارجي قاچاق به ارزش يک ميليارد و100 ميليون ريال توسط ماموران پليس اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "احمد غلامزاده" اظهار داشت: ماموران پليس آگاهي اين شهرستان در بازرسي از  يکدستگاه خودرو تريلي "بنز آکستورس"، 23 تن برنج خارجي قاچاق به ارزش يک ميليارد و 100 ميليون ريال را کشف کردند.

احمد غلامزاده تصريح کرد: اين خودرو محموله 23 تني برنج خود را از جنوب کشور بارگيري کرده بود و قصد انتقال به استان هاي مرکزي کشور را داشت که در محور دهشير به يزد متوقف شد.

وي ضمن اشاره به ارزش برآورد شده يک ميليارد و 100 ميليوني اين محموله برنج قاچاق، اضافه کرد: راننده خودرو بدون اسناد و مجوز گمرکي قصد انتقال اين محموله را به ديگر استان ها داشت.

سرهنگ غلامزاده تصريح کرد: در اين راستا يک متهم دستگير و به مراجع قانوني معرفي شد.

دستگيري سارق شيرآلات مدارس يزد

رئيس پليس شهر يزد گفت: ماموران کلانتري 14 ابوذر، سارق "شيرآلات" مدارس را با 13 فقره سرقت شناسايي و دستگير کردند.

سرهنگ "يوسف سپهوند" ادامه داد: ماموران گشت کلانتري 14 ابوذر شهرستان يزد، سارق شيرآلات مدارس را شناسايي و دستگير کردند و متهم در بازجويي هاي اداره پليس به 13 فقره سرقت اعتراف کرد.

وي افزود: سارق، تعداد 20 عدد شيرآلات سرقتي را داخل يک گوني گذاشته و سوار بر موتورسيکلت خود بود تا آنها را در موقعيت مناسب به فروش برساند که با تيزهوشي ماموران پليس، دستگير شد.

يوسف سپهوند خاطر نشان کرد: تمامي شاکيان و مالباختگان اين پرونده شناسايي شده و سارق نيز به محاکم قضائي معرفي شد.

 

دستگيري سارق احشام در اردکان

سارق سه فقره احشام شهرستان "اردکان" استان يزد توسط ماموران پليس آگاهي اين شهرستان دستگير و به دادسرا معرفي شد.

فرمانده انتظامي شهرستان اردکان گفت: ماموران پليس آگاهي اين شهرستان، سارق احشام دامداري هاي اردکان را دستگير و سارق در بازجويي هاي اداره پليس به سه فقره سرقت اعتراف کرد.

سرهنگ "سيد رضا صادقيان" ادامه داد: سارق دستگير شده به هويت "ف.ن" 26 ساله ضمن اعتراف به سه فقره سرقت،  با قرار قانوني مناسب، روانه زندان شد.

سرهنگ صادقيان از شهروندان علي الخصوص دامداران خواست با رعايت نکات ايمني و مجهز کردن دامداري هاي خود به قفل و وسايل ضد سرقت مناسب، مانع از سرقت شوند و پليس را در راه رسيدن به اهداف خود که برقراري نظم و امنيت مطلوب است ياري کنند.

 

راننده کاميون زير ميلگردها جان داد

فرمانده انتظامي شهرستان "خاتم" استان يزد گفت: راننده تريلي هنگام تخليه بار ميلگرد به علت رعايت نکردن اصول ايمني، جان خود را از دست داد.

سرهنگ "عليرضا صالحي" افزود: در ساعت 23 و 13 دقيقه روز گذشته بود که خبر فوت راننده کاميون هنگام تخليه ميلگرد در بخش مروست اين شهرستان از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 دريافت شد و  بلافاصله ماموران پليس در محل حادثه حاضر شدند.

وي ادامه داد: با حضور ماموران پليس در محل حادثه و بررسي موضوع، مشخص شد که راننده تريلي در حال تخليه بار بود که بنا به علت نامعلومي "بست" نگهدارنده ميلگردها باز شده و بر اثر ريزش ميلگردها روي راننده کاميون، وي جان خود را از دست مي دهد.

صالحي تصريح کرد: با دستور مقام قضائي، بررسي بيشتر علت حادثه در دست اقدام است.

 

رد رشوه 3 ميليوني مامور يگان امداد شهرستان يزد

رئيس بازرسي فرماندهي انتظامي استان يزد از رد رشوه سه ميليون ريالي مامور وظيفه شناس يگان امداد شهرستان يزد خبر داد.

"محمد اعتمادي نسب" درباره جزئيات اين خبر گفت: تيم گشت يگان امداد شهرستان يزد هنگام گشت زني در نقاط آلوده شهر، به فردي که در حال تردد در اين محل بود مشکوک شده و از وي تقاضاي مدارک هويتي مي کند.

وي افزود: متهم که از اتباع بيگانه غيرمجاز بوده زمانيکه با تقاضاي ماموران پليس، روبرو مي شود اقدام به فرار مي کند که در يک اقدام ضربتي دستگير شد.

اعتمادي نسب ادامه داد: در راه انتقال متهم به اداره پليس، وي براي رهايي از دست قانون، مبلغ سه ميليون ريال وجه نقد را به سراکيپ تيم گشت به عنوان رشوه پيشنهاد مي دهد که با صحت و درستي مامور وظيفه شناس يگان امداد، وجه مذکور صورتجلسه و ضميمه پرونده مي شود.

سرهنگ اعتمادي نسب در پايان با بيان اينکه متهم، جهت سير مراحل قانوني روانه دادسرا شد خاطر نشان کرد: پليس استان يزد از لحاظ سلامت اداري در سال گذشته، رتبه اول کشوري را از آن خود کرده است.

 

 قاچاقچيان با 20 کيلو ترياک از خاتم عبور نکردند

چهار تن از قاچاقچيان موادمخدر که قصد عبور از ايستگاه "خاتم الانبياء" شهرستان "خاتم" استان يزد را داشتند با 20 کيلو ترياک دستگير شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان خاتم گفت: ماموران ايستگاه بازرسي "خاتم الانبياء" اين شهرستان در بازرسي از يکدستگاه سواري "405"، مقدار 20 کيلو ترياک را کشف  و در اين راستا، چهار متهم را دستگير کردند.

سرهنگ "عليرضا صالحي" ادامه داد: اين قاچاقچيان که سه مرد و يک زن بودند 20 کيلو ترياک را در صندوق عقب خودرو جاساز کرده بودند که توسط ماموران پليس، دستگير شدند.

صالحي با بيان اينکه اين خودرو از "کرمان" عازم "ساري" بود يادآور شد: متهمان جهت بازجويي روانه اداره پليس شدند.

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.