ID : 19991487
کارشناس مسائل خانواده در یزد:

قبح طلاق در یزد از بین رفته است/طلاق؛ آخرین راه در بن بست زناشویی


کارشناس مسائل خانواده در یزد با بیان اینکه انگار دیگر ضرب‌المثل عروس باید با لباس سفید به خانه بخت برود و با لباس سفید برگردد از مد افتاده است، گفت: طلاق آخرین راهی است که زوجین می‌توانند برای حل مشکل زناشویی‌شان برگزینند.

به گزارش یزد رسا، یک کارشناس مسائل خانواده درگفت‌وگو با خبرنگار یزدبانو؛ افزایش آمار طلاق در جامعه را یک بحران جدی عنوان کرد وگفت: متأسفانه این افزایش آمار در جامعه ما به یک معضل بزرگی تبدیل شده و با افزایش این پدیده نگران کننده، با زنان ومردانی که پیشتر طعم زناشویی و زندگی مشترک را چشیده و به ناگهان از آن محروم شده‌اند، روبه روخواهیم شد.

مرجان رشیدی با بیان اینکه قبح طلاق در کشور از بین رفته است اظهار داشت: تغییر سبک زندگی زوجین، نفوذ فرهنگ غرب، استفاده نادرست از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و... در خانواده‌ها از عوامل نوظهور پدیده طلاق هستند.

وی عدم شناخت درست جوانان از یکدیگر را از دیگر عوامل طلاق برشمرد وافزود: امروزه بسیاری از زوج‌های جوان پیش از شناخت لازم از یکدیگر زندگی مشترک خود را تشکیل می‌ دهند که این عدم شناخت می‌تواند پس از ازدواج زمینه‌ساز طلاق باشد.

رشیدی با بیان اینکه  طلاق آخرین راهی است که زوجین می‌توانند برای حل مشکل زناشویی‌شان برگزینند، تصریح کرد: در گذشته خانواده‌ها برای حل مشکلات و پیشگیری از جدایی زوجین مداخله می کردند، اما تحقیقات نشان می دهد که زن و شوهر در عصر کنونی طلاق را به عنوان بهترین راه حل برمی‌گزینند؛ در صورتی که با مشاوره‌های مناسب می توان از واقعه طلاق زوجین پیشگیری کرد.

انتهای پیام/س*

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.