ID : 14703315
معضل گریبانگیر شهرداری اردکان؛

قبرهای صوری؛ بلای جان آرامستان اردکان شده است


قبرستان ، گورستان ،آرامستان کلماتی است که شاید بارها شنیده باشیم و شاید بارها بی تفاوت بدون تامل و تفکر در معنای آن به سادگی از کنارش گذشته...

به گزارش یزد رسا به نقل از "اردکان خبر" قبرستان ، گورستان ،آرامستان کلماتی است که شاید بارها شنیده باشیم و شاید بارها بی تفاوت بدون تامل و تفکر در معنای آن به سادگی از کنارش گذشته باشیم.

این جا کجاست که به قول شاعر خوش سخن پروین اعتصامی:

هرکه باشی و ز هرجا برسی

آخرین منزل هستی این است

آیا مرگ نقطه پایان زندگی انسان است یا نه شروع زندگی دیگری است سوالی است که همواره ذهن بشر را به خود مشغول داشته است.

چه زیبا فرمود حضرت مولی الوحدین علی علی السلام که:

الناس نیام فاذا ماتوا انتبهوا: مردم خوابند و وقتی می میرند بیدار می شوند.

به هر حال آنچه نگارنده را برآن داشت که این متن را بنگارد چیستی و مفهوم مرگ نیست که از عهده بنده بر نمی آید بلکه مشکلی است که در آرامستان اردکان به وجود آمده و باعث دلخوری بعضی از همشهریان شده است.

چندیست که در آرامستان اردکان باب شده که بستگان متوفی هنگامی که میت خود را به خاک می سپارند اگر درکنار قبر فضای مناسبی باشد برای خود صورت قبری درست می کنند تا در آینده از آن استفاده کننند.

این امر باعث بروز مشکلاتی برای مردم شده که شکایت خود را به شهرداری اعلام نموده اند و خواستار برخورد با این پدیده غیر اخلاقی شده اند.

شهرداری اطلاع رسانی در این مورد به خصوص را در آرامستان انجام داده ولی کو گوش شنوا..

درتازه ترین مورد شخصی برای خود و خانواده اش ۶ صورت قبر درست کرده که اجرائیات شهرداری با اختیارات قانونی خود از این اقدام جلوگیری کردند که دلخوری هایی نیز به دنبال داشت.

ماموران شهرداری بنا به دلیل فضا و موقعیت خاص و سنگینی غم از دست دادن بستگان و اقوام همشهریان عزیز تاکنون با مسامحه با موضوع برخورد کرده اند که جای تقدیر و تشکر دارد به عنوان مثال اگر مادر یا پدر داغداری فرزند دلبند خود را از دست داده بودند و از شهرداری درخواست می کردند که زمینی را در کنار فرزندشان درنظر بگیرد مخالفتی نمی کرد ولی متاسفانه باید اذعان کرد بعضی از شهروندان گرامی نسبت به این مصلحت ها و مدارا کردن ها توجه جدی ندارند و با استناد به اینکه زمین آرامستان وقف شده است برای خود این حق را قائل می شوند که قبرهای زیادی را تصرف کنند.

باید گفت مهمترین مشکل این قبرستان کمبود زمین برای دفن است که شهرداری برای رفع این مشکل به ساخت قبرهای دو طبقه اقدام نمود که مردم برای دفن عزیزان خود در این مکان میل و رغبت چندانی ندارند.

حال با وجود کمبود زمین آیا درست است که عده ای برای آینده خود برنامه ریزی کنند و با این کاربه حق و حقوق دیگران احترام نگذارند.

همان طورکه گفته شد شهرداری تاکنون تساهل و تسامح را درپیش گرفته است تا شهروندان گرامی را در مضیقه قرار ندهد ولی با توجه به مشکلات پیش آمده به نظر می رسد اقدام به موقع و قانونی شهرداری جلوی سو استفاده عده ای را خواهد گرفت.

به هر حال برازنده نیست با این کار، که نه عقلی نه عرفی و نه شرعی است برای خود و دیگران نارضایتی و دلخوری ایجاد کنیم .

بیائیم با احترام به خود از تخریب شخصیت و اعتبار خود جلوگیری کرده و و از دست درازی به حقوق مردمان خوب و نجیب اردکان جلوگیری کنیم.

 




summary-address :
Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 3.0 stars out of 5.