ID : 12611177
امام جمعه مهردشت:

قبول نداشتن اجرای احکام توسط نیروی‌انتظامی یعنی امر به معروف در جامعه نباشد/کارگران قهرمانان اقتصاد مقاومتی


امام جمعه مهردشت با اشره به اینکه مسئولان نباید با سخنان خود اسلام و قانون را دو مقوله جدا از هم بدانند و اینکه کسی بگوید پلیس فقط مسئولیت اجرای قانون دارد نه احکام اسلامی، حرف صحیحی نیست گفت: اگر وظیفه پلیس و نیروی انتظامی اجرای احکام نیست یعنی در جامعه امر به معروف و نهی از منکر نباشد.

به گزارش یزد رسا به نقل از سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین علیزاده امام جمعه بخش بهمن ضمن تبریک روز کارگر به این قشر که شريف ترين انسان هاي اجتماع هستند، اظهار داشت: اینقدر کار و کارگر ارزشمند است در اين آموزه ها به کارگري که براي اداره زندگي خانواده‌اش از راه حلال سعي و تلاش مي كند عنوان جهاد كننده در راه خدا اطلاق شده است.


کارگران قهرمانان اقتصاد مقاومتی
حجت الاسلام علیزاده افزود: لذا با توجه به اهميت کارگران بايد از آنها در سطوح مختلف حمايت بشود چون تحقق اقتصاد مقاومتي در شرايط فعلي که دشمن تهديدات خود را افزايش داده با حمايت از کار و سرمايه ايراني محقق مي شود. کارگران، اقتصاد کشور را با کار، توليد و کوشش به جريان مي اندازند و به اقتصاد کشور اقتدار مي بخشند.


امام جمعه مهردشت عنوان کرد: بنابراين هم مسئولين و هم کارگران بايد هر کدام به وظيفه خود عمل کنند. مسئولين از حقوق کارگران حمايت کنند يعني کارگر و کارآفرین امنيت شغلي داشته باشد، چراکه کارگران قهرمانان اقتصاد مقاومتي هستند و کارگران هم کار را با کيفيت بالا انجام بدهند و وجدان کاري داشته باشند.

 

قبول نداشتن اجرای احکام توسط نیروی انتظامی یعنی عدم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی عرض کرد: مسئولان نباید با سخنان خود اسلام و قانون را دو مقوله جدا از هم بدانند و اینکه کسی بگوید پلیس فقط مسئولیت اجرای قانون دارد نه احکام اسلامی، حرف صحیحی نیست. اولا اگر وظیفه پلیس و نیروی انتظامی اجرای احکام نیست یعنی در جامعه امر به معروف و نهی از منکر نباشد، ثانیا قانون اساسی ما جدای از اسلام نیست، بلکه برگرفته از موازین اسلامی است.

 

وظیفه بزرگ معلم پرورش و تربيت نه فقط آموزش
علیزاده در آستانه دوازدهم ارديبهشت سالروز شهادت استاد فرزانه و فيلسوف متفکر شهيد مطهري گفت: خداوند متعال در نخستين آيات قرآن کريم که بر قلب مبارک پيامبر اسلام (ص) نازل فرموده خود را معلم مي خوانند که به وسيله قلم به انساني که هيچ سواد خواندن و نوشتن نداشت، نوشتن آموخت، معلمان نيز به این شغل افتخار کنند که در بخش فرهنگي کشور مي توانند نقش آفرين باشند.
خطیب جمعه بخش بهمن تصریح کرد: اما وظيفه معلم فقط آموزش نيست و وظيفه بزرگتري را هم به عهده دارد و آن پرورش و تربيت است و تشخيص دهند كه چقدر، وجود آن ‏ها در سرنوشت يك ملت مؤثر است.


اعتکاف باید تحول فكري و عقيدتي داشته باشد
وی ضمن تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت علی (ع) و روز پدر و همچنین فرارسیدن ایام البیض اذعان داشت: اعتكاف يك سنت نبوي است و پيامبر اكرم (ص) هر ساله 10 روز از عمر شريف خود را صرف اين كار مي كردند.


علیزاده ادامه داد: معتكفين در ايام اعتكاف بايد طوري رفتار كنند كه بعد از اين سه روز دچار تحول روحی شوند چرا که هدف از اعتكاف تنها دهان بستن و نماز خواندن نيست، بلکه باید نتيجه و تحول فكري و عقيدتي داشته باشد.


آل سعود خائنان حرمین اند و با این جنایات گور خود را کنده است
امام جمعه مهردشت با توجه به تحولات اخیر در جهان تاکید کرد: عربستان با حمله به مردم مظلوم یمن و همچنین درگیری هایی که در دربار آل سعود در برکناری چندین نفر از سران  اتفاق افتاد گور خودش را می کند اینها با این عمل ننگین و زشت خود ثابت کردند خادمین حرمین نیستند بلکه خائنان حرمین اند و بویی از مسلمانی نبرده اند.

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.