ID : 21262927
امام جمعه مهریز؛

قطعا ایران به عدم اجرای عادلانه برجام واکنش نشان خواهد داد


امام جمعه مهریز در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: قطعا ایران نسبت به عدم اجرای عادلانه برجام واکنش نشان خواهد داد .

به گزارش یزدرسا به نقل از صبح مهریز، امام جمعه  مهریز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام، بمناسبت ماه مبارک رمضان گفت : همانطور که مقام معظم رهبری تاکید  کردند و گفتند: قطعا ایران نسبت به  عدم اجرای عادلانه برجام واکنش نشان خواهد داد.

حجت الاسلام برهان ادامه داد:  اجرای برجام باید طبق توافق صورت گرفته و برابر اصول 10 گانه تبیین شده مقام معظم رهبری انجام می شد و اکنون که آمریکایی‌ها بخش مهمی از تعهداتشان را انجام نداده اند ایران نیز  تعهد و الزامی به ادامه برجام ندارد .

وی با اشاره به  31 خرداد سال 1360 سالروز شهادت شهید مصطفی چمران گفت: شهید چمران یکی از انسانهای  با بصیرتی بود  که به فرمان ولایت فقیه و رهبر و برای حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی جان خود را از دست داد و باید ملت ایران و جوانان امروز کشور وی را سر مشق و اسوه عمل کردن خود به فرمانهای رهبر انقلاب بدانند.

برهان با اشاره به  تاسیس نهاد شورای عالی تبلیغات اسلامی در اول تیرماه سال 1360 با فرمان امام خمینی (ره) گفت: سازمان دهی و هدایت نیروهای مؤمن و تشکل های مردمی، احیا و اشاعه معارف و فرهنگ تاریخ اسلام و  مقابله با تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمنان از جمله وظایف سازمان تبلیغات اسلامی است که می توان با مرور انها به درایت ، تفکر و آینده نگری امام پی برد.

وی با توجه به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر خواستار ترویج فرهنگ نهی از منکر و امر به معروف در جامعه ی امروزی شد و گفت: مسئولان  نیز باید با مردم در تحقق امر به معرف و نهی از منکر تلاش کنند چراکه در دین مبین اسلام بر موضوع  نهی از منکر  تاکید فروان شده و مردم نیز در اجرای امر نهی از منکر و امر به معروف  نباید  دچار مصلحت اندیشی  شخصی شوند.

 برهان در ادامه با تبریک ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و بیان خصوصیات آن امام همام افزود: دین اسلام دینی کامل است و برای همه موضوعات اجتماعی برنامه و شیوه نامه دارد ، لذا باید در هر کاری به قرآن ، سنت پیامبر و شیوه امامان  و نظرات  ولایت فقیه مراجعه نمود و در امر به معروف و نهی منکر نیز فصل الخطاب همین است.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.