ID : 9014926
دادستان ابرکوه:

قمه زنی جرم می با شد/ مجرم قطعاً مجازات خواهد شد


دادستان ابرکوه در جلسه هیئت های مذهبی شهرستان و مسئولین گفت: با توجه به نزدیکی ایام عزاداری امام حسین(ع)، هر گونه تیغ زنی و قمه زنی در این ایام با وجود شرایطی جرم بوده و مرتکب طبق قانون مجازات می شود.

به گزارش یزد رسا به نقل از سرو ابرکوه، علی محمد دشتکیان دادستان شهرستان ابرکوه، در جلسه مشترک هیئت های مذهبی و مسئولین شهرستان که به مناسبت فرار رسیدن ایام عزاداری امام حسین(ع) برگزار شد ابراز داشت: آسایش و امنیت یکی از حقوق و جزء نیازهای اساسی مردم یک جامعه است که ایجاد و حفظ آن بر عهده مسئولین شهرستان به ویژه نیروهای انتظامی و دستگاه قضایی می باشد.


دشتکیان گفت: کنترل و حفظ نظم عمومی در طول سال به ویژه ایام محرم و عزاداری بسیار اهمیت دارد که مسئولین ذی ربط در جهت کنترل آن حداکثر تلاش خود را به کار گرفته و دستگاه قضایی با خاطیان و اخلالگران نظم عمومی برخورد قانونی خواهد کرد.


وی در همین راستا تصریح کرد: یکی از اموری که در این ایام موجب  اخلال در نظم عمومی و سلب آرامش می شود، اموری از قبیل قمه زنی و تیغ زنی می باشد که عده ای به اسم عزاداری مرتکب چنین عملی می شوند. لذا با توجه به مفاد قانون مجازات اسلامی، قمه و تیغ زنی با احراز شرایطی جرم شناخته شده و مجرم قطعاً مجازات خواهد شد.


دادستان ابرکوه در خاتمه تأکید داشت: مسئولین هیئت های عزاداری وظیفه کنترل عزاداران را بر عهده دارند و باید به گونه ای  مدیریت کنند که هیچ فردی مرتکب جرم مذکور نشود؛ در غیر اینصورت اگر در بین عزاداران افرادی اقدام به قمه و تیغ زنی نمایند، برای مسئولین هیئت ها به عنوان معاون جرم پرونده کیفری تشکیل شده و مجازات می شوند.

انتهای پیام/ ع ب




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.