ID : 10980254
فاطمی:

قنات زارچ درآستانه ثبت جهانی/3هزارو 555تخت اقامتی جوابگوی جایگاه دومی یزد در جذب گردشگر نیست


معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از تکمیل پرونده ثبت جهانی قنات زارچ خبر داد.

به گزارش یزد رسا، مصطفی فاطمی، ظهر یکشنبه در نشستی خبری اظهار داشت: استان یزد در زمینه تخت های اقامتی چند سالی است که رشدی نداشته زیرا بحث احداث هتل در این استان به رغم نیازهای موجود تقریبا متوقف شده و این امر سبب توقف افزایش آمار تخت های اقامتی شده است.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر در استان یزد در مجموع سه هزار و ۵۵۵ تخت اقامتی داریم که این میزان بسیار کم است و در بسیاری از ایام سال جوابگوی حجم مسافران و گردشگران داخلی و خارجی نیست.

 

فاطمی با اشاره به اینکه برخی تورهای گردشگری چند استان نزدیک به یکدیگر را به عنوان مقصد گردشگران خود انتخاب می کنند، افزود: در سالهای اخیر بارها تورها اعلام کرده اند که ناچار به لغو سفر گردشگران به استانهای دیگر به دلیل نبود تخت اقامتی در یزد شده اند.

 

وی با بیان اینکه روند رشد گردشگری در استان یزد روند شتابزده ای است، بیان کرد: یزد گام های بلندی در زمینه گردشگری برداشته اما هتل و تخت اقامتی به عنوان یکی از زیرساختهای توسعه گردشگری، به طور همزمان گسترش نیافته است به نحوی که ما در ایام اوج سفرها به استان یزد به شدت با کمبود هتل مواجه هستیم و فقط در دو ماه تیر و مرداد، ظرفیت هتل ها کامل نیست.

 

فاطمی در پاسخ به سئوال مهر در مورد استقرار راهنمایان در مکانهای تاریخی نیز اظهار داشت: روند استقرار راهنمایان نسبت به قبل بهتر شده در ماه هایی که آمار گردشگری بالاست، این راهنمایان در مراکز مهم و پربازدید حضور دارند ضمن اینکه در حال حاضر چهار مرکز اطلاع رسانی به گردشگران نیز در یزد راه اندازی شده است.

 

وی افزود: این مراکز در فرودگاه شهید صدوقی یزد، مجموعه امیرچخماق، مدرسه ضیائیه و مسجد جامع مستقر هستند و چهار مرکز دیگر نیز در آینده ای نزدیک در راه آهن یزد، مقابل آتشکده زرتشتیان، ورودی دروازه قرآن و ورودی حمیدیا راه اندازی خواهند تا اطلاعات مورد نیاز گردشگران را به آنها ارائه دهند.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از تکمیل پرونده ثبت جهانی قنات زارچ خبر داد.

 

فاطمی در بخش دیگری از این نشست از آماده شدن پرونده ثبت جهانی قنات زارچ به عنوان قدیمی ‌ترین و طولانی ‌ترین قنات جهان به همراه یک پرونده دیگر از ایران برای ارسال به یونسکو و ثبت جهانی خبر داد.

 

وی عنوان کرد: زنده بودن این قنات باید محرز می‌ش د و پس از اینکه شرایط مدنظر یونسکو محرز شد، پرونده آن تکمیل شده و اکنون دولت باید حمایت ویژه‌ ی از این پرونده داشته باشد ضمن اینکه مرکز بین‌ المللی قنات نیز در یزد مستقر است که اقداماتی نیز توسط این مرکز انجام شده و ما نیز هر حمایت و همکاری که لازم باشد در این زمینه انجام خواهیم داد.

منابع: مهر و فارس

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.