ID : 37711369
رئیس شبکه بهداشت و درمان بافق:

لازمه قطع زنجیره انتقال کرونا جدی‌تر گرفتن مسئله توسط مردم است


مسعود دانشی گفت: زمانی می‌توانیم ویروس کرونا را کنترل کنیم که چرخه انتقال ویروس را قطع کنیم که لازمه‌اش این است که موضوع جدی‌تر گرفته شود.

به گزارش یزدرسا، مسعود دانشی درباره وضعیت ویروس کرونا در شهرستان بافق گفت: تا کنون از مجموع 13 مورد نمونه‌گیری که انجام شده، 4 مورد مثبت قطعی، 8 مورد نیز منفی بوده است و یک مورد هم منتظر جواب هستیم.

وی افزود: مشکلی که در شهرستان در حال حاضر داریم این است که کرونا خیلی جدی گرفته نشده و همچنان ترددها در خیابان و مغازه‌ها زیاد است مخصوصا جاهایی مثل بیمارستان‌ها، پمپ بنزین‌ها، سوپرمارکت‌ها، بانک‌ها و امثالهم که شدیدا آلوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بافق اظهار داشت: زمانی می‌توانیم ویروس را در شهرستان کنترل کنیم که چرخه انتقال ویروس را قطع کنیم و این هم امکان‌پذیر نیست جز با رعایت نکات بهداشتی و قطع زنجیره انتقال ویروس در شهرستان، لذا باید موضوع جدی‌تر گرفته و ترددها کمتر شود.

دانشی خاطرنشان کرد: از چند روز قبل در مبادی ورودی شهر تیم‌هایی مستقر شده‌اند با همکاری نیروی مقاومت بسیج و نیروی انتظامی و کلیه خودروهایی که وارد شهرستان می‌شوند از سمت یزد، کرمان و بهاباد از لحاظ تب، سرفه، گلودرد و تنگی نفس غربالگری می‌شوند مخصوصا آن خودروهایی که پلاک‌شان مربوط به شهرهایی با آلودگی بالا است اگر علامت‌دار بودند به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع داده می‌شوند، ضمن اینکه یک بروشور آموزشی هم به آن‌ها تحویل داده می‌شود.

وی بیان کرد: کار دیگری که از چند روز قبل در حال انجام است بسیج ملی مبارزه با کرونا است؛ مراقبین سلامت در مراکز خدمات جامع سلامت با خانواده‌ها تماس می‌گیرند، در اولویت اول خانواده‌هایی هستند که بیماری قطعی یا مشکوک به کرونا داشتند، آن‌ها را راهنمایی می‌کنند و از نظر وسایل حفاظت فردی به آن‌ها آموزش می‌دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بافق ادامه داد: در مرحله دوم با افرادی که بیماری زمینه‌ای مانند بیماری قلبی، دیابت، فشار خون و سایر موارد دارند تماس گرفته می‌شود و نهایتا هم با تمامی خانوارها تماس گرفته می‌شود و اگر علامت‌دار بودند آن‌ها را راهنمایی می‌کنند.

دانشی تأکید کرد: با توجه به اینکه بیمارستان محیط آلوده‌ای است برای اینکه تردد در بیمارستان را کمتر کنیم مرکز بهداشت شماره 2 تا ساعت 10 شب هر روز به مردم عزیز ارائه خدمت دارد، همچنین روزهای تعطیل صبح‌ها هم ارائه خدمت دارد تا کسانی که تب دارند و خیلی مشکل حادی ندارند به این مراکز مراجعه کنند و از حضور در بیمارستان پرهیز کنند.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.