ID : 24979835

لروم رفع تعارض‌ فعالیت‌های معدنی و محیط زیست


استاندار یزد گفت: باید با استفاده از راه‌های علمی و اصولی، تعارض میان فعالیت‌های معدنی و زیست محیطی متوقف شود.

به گزارش یزد رسا؛ سیدمحمد میرمحمدی در نشست شورای برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به مسائل و اولویت‌های استان و مهم خواندن این اولویت‌ها اظهار داشت: بعد از مسئله آب، محیط زیست یکی از مهم‌ترین مسائل استان یزد به شمار می‌رود و لازم است برنامه‌های درازمدت و کوتاه مدت برای حفظ محیط زیست و مقابله با عوامل مخرب آن داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه یزد استانی معدنی است، خاطرنشان کرد: در مواردی فعالیت‌های معدنی با حفظ محیط زیست تضاد دارد اما می‌توان به نحوی برنامه‌ریزی کرد که که این تضادها به حداقل و تعارض‌ها به نحو چشمگیری کاهش پیدا کند.

میرمحمدی با تأکید بر اینکه لازم است برای صدور مجوزهای معدنی، محیط زیست نیز مدنظر قرار گیرد، افزود: در شورایی که این مجوزها صادر می‌شود، لازم است به توجه جدی به عرصه‌های زیست محیطی شود.

استاندار یزد همچنین با اشاره اینکه یزد، استانی صنعتی نیز به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: به طور قطع صنایع عوارضی برای استان به دنبال دارند که یکی از آنها آلودگی هوا است اما محیط زیست برای رفع این مشکل، اقدامات بسیار خوبی انجام داده و اغلب واحدهای صنعتی استان نیز همکاری و همراهی خوبی با این سازمان داشته‌اند.

میرمحمدی یادآور شد: رفع آلودگی هوا یک مطالبه مردمی است و در این زمینه حساسیت‌های بسیاری وجود دارد که امیدواریم ضمن حفظ و استمرار فعالیت‌های واحدهای صنعتی، بتوانیم این مشکلات را به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: البته بخشی از مشکلات ناشی از کوره‌های آجرپزی بوده که با اقدامات خوبی که در این زمینه انجام شد، آلایندگی بسیاری از آنها از بین رفته به نحوی که اکنون اغلب کوره‌ها از گاز به عنوان سوخت استفاده می‌کنند.

استاندار یزد عنوان کرد: در مجموع به نظر می‌رسد با اقدامات انجام شده، وضعیت هوای کریدور صنعتی استان یزد شرایط بهتری پیدا کرده است.

میرمحمدی با اشاره به تخلفاتی که در حوزه‌های زیست محیطی توسط برخی مدیران انجام شده افزود: صرف اینکه مدیران قبلی کاری را به اشتباه انجام داده‌اند، نباید از آنها دنباله‌روی کنیم و کار خطا در نهایت باید در جایی متوقف و شیوه‌های اصولی به کار گرفته شود.

فارس

انتهای پیام/د




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.