ID : 15854693
مدیر کل بهزیستی استان یزد تاکیدکرد

لزوم اهتمام دولت برای توزیع شیر یارانه ای در مهدهای کودک/غذاهای فست فودی برای کودکان ممنوع


مدیر کل بهزیستی استان یزد تاکیدکرد: دولت باید توزیع شیریارانه ای در مهدکوک ها را به طور جدی پیگیری کند و حتی اگر در این زمینه با مشکلات مالی روبرو است ابتدا باید توزیع شیر یارانه ای را از مهد های کودک آغاز کند.

به گزارش یزدرسا،مدیرکل بهزیستی استان یزد به مناسبت آغازهفته ملی کودک (15تا21مهرماه) و16مهرماه،روزجهانی کودک به خبرنگار یزدامروز گفت:امروزه در دنیا جوامعی پیشرفته به حساب می آیند که برای کودکانشان برنامه ریزی و سرمایه گذاری بهتری داشته باشند.

دکترجلیل عفتی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) نقش تعلیم وتربیت در دوران کودکی را بسیار حائزاهمیت دانست و اظهار داشت: ذهن کودک مانند لوح سفیدی است که هرآنچه بر آن حک شود بر روی آن نقش می بندد.

عفتی وجود کانون های همیاری مهدهای کودک در استان را در جهت پیشبرد اهداف در مهدها موثر عنوان کرد وافزود: ارائه بسته های آموزشی مختلف تحت نظارت این کانون وکارشناسان سازمان، سبب شده تا مهدهای استان در زمینه های آموزشی از وضعیت مناسبی برخوردار باشند.

وی بازی سالم را از ضروریات دوران کودکی برشمرد و گفت: متاسفانه امروزه به دلائل زیادی نظیرتک فرزندی،محصور بودن کودکان در منازل آپارتمانی ،اختلاف سنی قابل توجه بین فرزندان و بی حوصلگی برخی والدین در همزبانی با کودکان، سبب شده تا کودکان کمتر مجال بازی کردن را پیدا کنند و این مسئله در مهدهای کودک به خوبی جبران می شود.

مدیرکل بهزیستی استان، دغدغه اصلی سازمان بهزیستی در زمینه کودکان مسئله آموزش عنوان کرد و افزود:کودکان با حضور در بین کودکان هم سن وسال در مهدها برخی کارها را از یکدیگرفرا می گیرند و این در حالی است که شاید پدرومادر نتوانندآن کارها را با آموزش های صرف به کودک آموزش دهند.

وی با اشاره به اهمیت آموزش دستورات دینی در کودکی و فراگیری آن در این دوران گفت: در حال حاضر دربحث آموزش مطالب دینی در مهدهای کودک سراسر کشور،14بسته آموزشی با همکاری حوزه علمیه قم تدارک دیده شده و توسط مربیان در حال آموزش به کودکان است.

عفتی تغذیه کودکان را دیگر دغدغه مهم سازمان بهزیستی عنوان کرد وگفت: آشنایی کودکان دراین دوران با غذاهای سالم و به ویژه طعم شیر و استفاده از آن ها می تواند درآینده از مشکلات جسمی کودکان بکاهد.

وی تاکید کرد: دولت باید توزیع شیریارانه ای در مهدکوک ها را به طور جدی پیگیری کند و حتی اگر در این زمینه با مشکلات مالی روبرو است ابتدا باید توزیع شیر یارانه ای را از مهد های کودک آغاز کند.

متولی سازمان نظارت بر مهدهای کودک استان ضمن اشاره به توزیع یک وعده غذای گرم سالم ایرانی در بین کودکان مهدهای روستایی و مناطق محروم،درخصوص مضرات غذاهای فست فودی برای کودکان به خانواده ها هشدار داد و گفت: استفاده ازغذاهایی نظیر سوسیس،پیتزا،همبرگر و از این دست غذاها در عین خوشمزگی و مطلوبیت، برای کودکان بسیار مضر بوده وباید تا حد امکان از آن پرهیز کرد.

عفتی در پایان، برگزاری جشن کودک در پارک شادی،برگزاری جشنواره کاغذ وتا،حضور در نمازجمعه و دیداربا ائمه جمعه سراسر استان را از شاخص ترین برنامه های هفته ملی کودک برشمرد.

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.