ID : 32199311
رئیس اداره میراث فرهنگی ابرکوه عنوان کرد

لزوم تعامل مدیریت شهری با اداره میراث در احیا آثار تاریخی ابرکوه


مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه گفت: حفاظت و احیای میراث فرهنگی، صنایع دستی و مراکز گردشگری شهر ابرکوه نیازمند تعامل و همکاری مجموعه مدیریت شهری با این اداره است.

به گزارش یزدرسا به نقل از روابط عمومی شهرداری ابرکوه، جلسه مشترک اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه و شهرداری ابرکوه با حضور سرپرست و مسولین واحد مربوطه  و نماینده فرمانداری این اداره در دفتر شهردار ابرکوه برگزار گردید.

سید علیرضا رسولی شهردار ابرکوه، در ابتدای جلسه عملکرد سال های گذشته و برنامه های آتی خود در بخش های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سرمایه گذاری و حفاظت از آثار و ابنیه تاریخی شهر را تشریح کرد.

مجاهد کرباسی مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه در ادامه اظهار کرد: حفاظت و احیای میراث فرهنگی، صنایع دستی و مراکز گردشگری شهر ابرکوه نیازمند تعامل و همکاری مجموعه مدیریت شهری با این اداره است.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه میراث فرهنگی شهر ابرکوه گفت: میراث فرهنگی هر شهر نشانه اصالت، عظمت و قدمت فرهنگی آن شهر است که باید با حفظ و احیاء مغتنم شمرده شوند .

 

لازم به ذکر است در این جلسه که به منظور بررسی مسائل و تشریک مساعی در راستای شهر نمونه گردشگری ابرکوه تشکیل شد طرح های مشترک نظیر: موانع اجرایی تکمیل بدنه سازی حصار شهر، عقد توافق نامه نورپردازی یخچال خشتی و بررسی طرح سرمایه گزاری آن، بررسی طرح ساماندهی محله پشت آسیاب و پلان های نورپردازی آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است ضمن هماهنگی با دکتر امیری اردکانی مشاور طرح، ضروریت هایی نظیر ساماندهی معابر بافت تاریخی و همچنین معرفی متقاضیان جهت اخذ تسهیلات در بافت تاریخی به منظور بهسازی منازل با رعایت ضوابط  مورد بررسی قرار گرفت و مشکلات شهرستانی نیز حل و فصل شد.

انتهای پیام / ک




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.