ID : 40062528
امام جمعه بخش مرکزی یزد تأکید کرد

لزوم تلاش برای حل و فصل کامل مشکلات ناشی از سیل اخیر در یزد


آیت الله مدرسی گفت: در حال حاضر باید در تلاش مضاعف و شبانه روزی برای حل مشکلات فعلی مردم به صورت فوری و جهادی بدون از دست رفتن زمان باشیم.

به گزارش یزدرسا، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به در پیش بودن هشتم شوال سالروز تخریب حرم ائمه بقیع (ع) گفت: لازم به توجه و یادآوری است که وهابیت در کارنامه سخیف خود جز حریم شکنی، تخریب، آدم کشی، به اسارت بردن زنان و کودکان و کشتن مردان و ایجاد رعب و وحشت چیز دیگری ندارد و این همان اسلام دروغینی است که برای دور کردن مردم از اسلام راستین فعالیت می کند و کار نادرست وهابیت مثل بهائیت و بابیت است که در فرهنگ شیعه آمد و برای به انحراف کشاندن تشیع راستین اقدام کرد.

وی افزود: از مردم بصیر، ولایت مدار و انقلابی  به واسطه حضور در راهپیمایی روز قدس و ابزار هویت  در مقابل استکبار  قدردانی می کنیم و اینکه هویت ملت ایران استکبار ستیزی است و نه سلطه گری و سلطه پذیری بلکه سلطه ستیزی همواره مورد توجه این ملت شهیدپرور و اسلام باور بوده است و باید پیوسته ما این مواضع را اعلام کنیم و حفظ کنیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد اظهار داشت: از دیگر سو وضعیت امروز فلسطین لازم به توجه بیشتر است که مردم در سرزمین های اشغالی متوجه شده اند که باید خودشان روی پای خود و با تکیه بر توانمندی های معنوی و سایر توانایی ها اقدام کنند و نگاهشان تنها به سازمان های بین المللی و کنوانسیسون ها نباشد و از دیگر سو نگاهشان نباید به سازش باشد چراکه تنها راه  پیروزی حق در برابر باطل مقاومت است.

مدرسی با اشاره به وقوع سیل در یزد خاطرنشان کرد: از همت همه مسئولان مرتبط اعم از از استاندار نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، مجموعه شهرداری، نیروی انتظامی، پلیس راهور، سپاه و بسیج، فرمانداری، هلال احمر و سایر دست اندرکارانی که زحمت کشیدند قدردانی ویژه داریم.

وی ادامه داد: نکته ای در اینجا متذکر می شویم که فعلا وقت اینکه چه کسی مقصر هست نیست که البته شناسایی هر گونه کوتاهی اگر صورت گرفته است لازم بوده و باید در این زمینه اقدام شود و برخورد قانونی صورت گیرد اما صحبت در این زمینه ها و در شرایط حاضر که مردم مشکل دارند این  بحث ها دردی از مردم دوا نمی کند و مشکلی از پیش رو بر نمی دارد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد اضافه کرد:  در حال حاضر باید در تلاش مضاعف و شبانه روزی برای حل مشکلات فعلی مردم به صورت فوری و جهادی بدون از دست رفتن زمان  باشیم و در فرصت های بعدی موضوعات کارشناسی حل و فصل شود و حقوق از دست رفته شهر و مردم نیز جبران شود و البته از حضور مسئولین در این قسمت ها مخصوصا معاون اجرایی رئیس کمال تشکر را داریم.

مدرسی عنوان کرد: نکته قابل اشاره دیگر اینکه شکی نیست کوتاهی های نیز در جلوگیری از وقوع بحران و اقدام نسبت به برخی از موضوعات به ویژه در زمان اولیه بحران وجود داشته است به ویژه در زمینه اطلاع رسانی به مردم برای رعایت اصول ایمنی در مواجه با بحران که می توانست با ساده ترین ابزار از جمله پیامک صورت گرفته تا ترددهای غیرضروری در شهر کاهش یابد و وباید این تجربه ها و نظرات کارشناسی مطرح شده در این زمینه برای آینده مورد استفاده قرار گیرد.

وی بیان کرد: متاسفانه در کشور هر چند وقت یک بار چاله ای برای گرانی ها به وجود می آید و هر بار هم دلیل وبهانه ای دارد، یک بار به خاطر کمبود کالا، بار دیگر کمبود  ارز، گاهی به دلیل وجود فساد اقتصادی و رانت، گاهی برای بهانه عدم تولید گاهی قاچاق کالا و برخی هم انواع ارزهای حمایتی اما امروز بحث گرانی گندم و قاچاق هست و این موضوع درست است اما چه باید کرد؟

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: چند نکته لازم به توجه است چرا دولت ها در صدد حمایت از تولید کننده گان بر نمی آیند و چرا ارزی که باید صرف واردات گندم و جو و غلات شود صرف حمایت از تولید کنندگان و توانمندسازی داخلی نمی شود  و آیا برنامه ای در این زمینه وجود دارد ؟و اگر هم از  اول این کار را انجام می دانند خودکفایی هم صورت می گرفت.

مدرسی تأکید کرد: یکی از سازوکارهای حل مشکلات کشور مدیریت و پاکسازی از فساد و کم کاستی ها در وزارت خانه ها و دستگاه های اجرایی است که حتما باید دولت سیزدهم به آن توجه داشته باشد

وی تصریح کرد: نکته بعد اینکه چرا دست اندرکاران اقتصاد در صدد افزایش ارزش پول ملی نیستند و پیوسته تا زمان دولت قبل در صدد افزایش حجم پول بودند ما با بالا بردن ارزش پول ملی و با ابزار تقویت تولید داخلی آن هم اگر به صورت دانش بنیان باشد قطعا هر روز اگر افزایش ندهیم با قاچاق کالایی مواجه می شویم، یک روز بنزین است یک روز نفت یک روز گوشت است یک روز آرد است روز دیگر شیر و ماست است و یک روز مرغ و برنج است در این صورت ما مجبور می شویم تا درآمد مردم را ریالی حساب کنیم و هزینه های مردم را هم دلاری دریافت کنیم مثل آب و برق؛ خوب در اینجا این سئوال مطرح می شود چرا قوانین سخت گیرانه نظارتی در مرزها اعمال نمی شود چرا قوانین تحت نظارت توزیع و تولید و عرضه و قیمت گذاری کاملا اعمال نمی شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: امروز تنها چیزی که احتمال قاچاق آن وجود ندارد ماشین های تولید داخلی است چون صرف نمی کند قاچاق شود بلکه حتی صرف می کند ماشین هایی را که به خارج فروخته اند را وارد کنند خیلی ارزان تر می شود همین پرایدی را که بفروشن به عراق اگر کسی از عراق بخرد و به ایران بیاورد خیلی ارزان تر از کار در می آید. خوب معلوم می شود یک جایی از کار می لنگد و ما نباید کاری بکنیم که خدایی نکرده به جای ریشه کنی فقر خودمان را مبتلا به ریشه کن کردن فقرا کنیم و این هم یک نکته بسیار مهم است.

مدرسی اظهار داشت: البته اگر بخواهیم درمورد وضع کلی کشور قضاوت کنیم نباید تنها نگاهمون را به اقتصاد و مسائل اقتصادی باشد و شاخص دیگر امنیت و پیشرفت های علمی و استفاده از ظرفیت تحریم برای پیشرفت های نوآورانه است شاخص دیگر مربوط به دیپلماسی و حس استقلال طلبی است و شاخص دیگر مربوط به مردم سالاری و اینکه اراده های مردم خاکم است و اینکه خودکفایی در بسیاری از عرصه های اقتصادی است و عمق راهبردی و نفوذ معنوی ایران در سایر کشورهاست. خوب باید مجموعه این منظومه را در نظر گرفته و قضاوت کنیم و فهم این موارد یعنی فهم منظومه قدرت و خدایی ناکرده نباید به خاطر این مسائل اقتصادی که حق هم است و مطالبات مردم نیز حق بوده و باید پاسخی در شان و به صورت اثرگذار داشته باشد اما نباید جوری شود بعضی از افراد، گروه ها و کسانی که باید انقلاب بوده و هستند و نسبت به اسلام و تشیع دلسوزی دارند در پازل دشمن قرار بگیرند.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.