ID : 31473821
سرپرست اداره میراث فرهنگی بافق مطرح کرد

لزوم جذب گردشگر توسط آژانس‌های گردشگری بافق


سرپرست اداره میراث فرهنگی بافق با اشاره به اینکه آژانس‌های بافق هنوز به سمت جذب گردشگر نرفته‌اند، گفت: میراث فرهنگی نامه‌ای به آژانس‌ها ارسال که در زمینهٔ جذب توریست از طریق ریلی فعالیت کنند و این امر اتفاق بسیار خوبی برای این شهرستان است.

به گزارش یزدرسا به نقل از بافق خبر؛ جلسه بررسی مشکلات میراث فرهنگی و ارائه راهکارها برای بهتر شدن وضعیت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان با حضور فرماندار، شهردار و سرپرست اداره میراث فرهنگی بافق در فرمانداری برگزار شد.

لیلی رنجبر گفت: مشکل عمده‌ای که میراث فرهنگی دارد، مالکیت اداره اوقاف در بعضی از بناهای تاریخی است که باعث می‌شود از آن‌ها بهره‌برداری درست نشود. در این راستا قرار شد جلسه‌ای با حضور فرماندار، رئیس اداره اوقاف و رئیس میراث فرهنگی برگزار و مشکلات حسینیه‌ها، حمام‌ها و آب‌انبارها بررسی و تکلیف آن‌ها مشخص تا کار مرمت بناها شروع شود.

وی در ادامه افزود: دو پروژه مشارکتی مرمت حوض بازو و معابر اطراف آن در اختیار شهرداری و بخشداری است. درزمینهٔ حوض بازو پیگیری‌هایی صورت گرفته که تأمین مصالح بر عهده سازمان میراث فرهنگی  و با اجرای شهرداری انجام شود.

رنجبر در خصوص پروژه مرمت قلعه باقرآباد و صادق‌آباد نیز تصریح کرد: قرار شد بهره‌برداری که قلعه را اجاره کرده  طرحی را آماده  و قرارداد آن بسته و شروع به کار کند. در خصوص قلعه صادق‌آباد به پیشنهاد فرماندار نامه‌ای از طرف اداره میراث فرهنگی به بخشداری ارجاع تا پیمانکار و طراح آن نیز مشخص شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بافق همچنین در مورد قاضی میر جعفر با توجه به تجاوزاتی که کشاورزان در طول یک ماه اخیر انجام داده‌اند اظهار داشت: قرار شد با حضور معاونت میراث فرهنگی استان و کارشناس آثار ثبتی در بافق محدوده قاضی میر جعفر مشخص و با مشارکت شهرداری محدوده آن فنس کشی شود.

رنجبر بیان داشت: آژانس‌های بافق هنوز به سمت جذب گردشگر نرفته‌اند و این در حالی است که بافق در سه سال اخیر به این سمت‌وسو رفته و این مراکز خود را جز بدنه گردشگری نمی‌دانند. میراث فرهنگی نامه‌ای به آژانس‌ها ارسال که درزمینهٔ جذب توریست از طریق ریلی فعالیت کنند و این امر اتفاق بسیار خوبی برای شهرستان خواهد بود.

انتهای پیام/م.ف

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.